اخبار

رشد 3 درصدی صنایع پلاستیک در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تا سال 2020

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، بر اساس گزارش Gulf Petrochemicals and Chemicals Association، تولید مواد پلاستیکی در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با نرخ رشد سالانه 2/3 درصد تا انتهای دهه پیش رو روندی رو به رشد را طی خواهد نمود. در این بین، صنایع پلاستیک عمان بیشترین میزان رشد را به خود اختصاص خواهد داد.

بر اساس آمار و ارقام ارائه شده در سال 2015، ظرفیت تولید مواد پلاستیکی طی 10 سال گذشته سه برابر شده است. حجم تولید در این ناحیه در سال 2015 به 2/26 میلیون تن رسیده است که گردش مالی معادل 23 میلیارد دلار در پی داشت. در دوره 2015-2005 تولید سالانه به میزان 7/11 درصد برآورد شده است که عمدتا متمرکز در عربستان صعودی بوده است.

در سال 2015، در نتیجه توسعه این بازار در کشور امارات متحده عربی سهام بازار منطقه‌ای این کشور از 6 به 20 درصد افزایش یافت.

اگرچه عدم ثبات در قیمت نفت خام امری چالش برانگیز است، اما ظرفیت تولید پلاستیک‌ در چند سال آینده روند صعودی را طی خواهد نمود. در کشور عمان این رشد بیش از کشورهای دیگر بوده و نرخ رشد سالانه آن معادل 7/17 درصد برآورد شد. عربستان صعودی از نرخ رشد سالانه‌ای برابر 2/3 درصد برخوردار خواهد بود که در مقایسه با دهه گذشته کاهش داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا