اخبار

رشد 82/5 درصدی بازار جهانی Front-end Module خودرو در 5 سال آینده

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، بر اساس گزارش MarketsandMarkets، ارزش بازار جهانی بخش جلویی خودرو (FEM) در سال 2015 به میزان 75/89 میلیارد دلار برآورد شد. این بازار با روند صعودی و با نرخ رشد 82/5 درصد به ارزش 08/119 میلیارد دلار در سال 2020 خواهد رسید. از عوامل اصلی پیش‌برنده این بازار می‌توان به افزایش تولید وسایل نقلیه موتوری، افزایش نگرانی‌های مربوط به امنیت راننده و مسافرین و افزایش تقاضای تولید FEM سبک‌وزن اشاره نمود.

طراحی‌های اولیه FEM تماما از جنس فولاد ساخته می‌شد. بااین وجود، افزایش تقاضای تولید خودرو با وزن کمتر در سال‌های اخیر منجر به استفاده از چندسازه‌ها(کامپوزیت ها) بجای فولاد و آهن در ساخت FEM گشته است. استفاده از چندسازه‌ها در ساخت FEM به بهبود بازدهی سوخت و کارایی خودرو منجر می‌شود. از بسپارهای مورد استفاده در تولید FEM می‌توان به پلاستیک‌های گرمانرمی همچون پلی‌پروپیلن و نایلون اشاره نمود. در ابتدا، از پلاستیک‌های گرمانرم تقویت شده با الیاف شیشه‌ای خُرد شده (GMT) با قابلیت قالب‌گیری فشاری در طراحی‌ FEM برپایه چندسازه استفاده شد. در ادامه، GMT جای خود را به پلاستیک‌های گرمانرم تقویت شده با الیاف بلند (LFT) با قابلیت قالب‌گیری تزریقی داد تا از هزینه‌های تولید کاسته شود. اخیرا، LFTهای متداول در حال جایگزینی با LFTهای آمیزه‌سازی شده بصورت درخط (D-LFT) با قابلیت قالب‌گیری تزریقی یا فشاری می‌باشد. با این وجود، سازندگان قطعات خودرو از طراحی ترکیبی فلز/چندسازه جهت افزایش سختی و استحکام برای بکارگیری در وسایل نقلیه سنگین استفاده می‌کنند.

در سال 2014، چین بزرگترین بازار خودرو در جهان را از آن خود کرد و به عنوان اصلی‌ترین بازار فروش در منطقه آسیا/اقیانوسیه محسوب می‌شود. بر اساس این گزارش، چین بزرگترین بازار FEM را هم در میزان تولید و هم در ارزش بازار به خود اختصاص داده است. تولیدکنندگانی چونVolkswagen و General Motors با ایجاد همکاری‌های مشترک با تولیدکنندگان داخلی در چین سعی در ورود به این بازار نموده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا