اخبار

رضا علیخانزاده رییس کمیسیون پایش و بهبود فضای کسب و کار: بررسی مشکلات گمرکی واحدهای تولیدی باید در اولویت باشد

بسپار/ایران پلیمر مشکلات گمرکی واحدهای تولیدی در کمیسیون فوق العاده پایش و بهبود فضای کسب و کار اتاق تعاون ایران با حضور مسئولان گمرک بررسی شد.

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، مهمترین مشکلات و چالش های واحدهای تولیدی و تشکل های تعاونی با حضور معاون مدیر کل واردات گمرک و مدیر کل دفتر بازبینی و حسابرسی گمرک کشور درکمیسیون پایش و بهبود فضای کسب و کار اتاق تعاون ایران طرح و بررسی شد.

رضا علیخانزاده، رئیس کمیسیون پایش و بهبود فضای کسب و کار اتاق تعاون ایران (و عضو هیات مدیره شرکت رنگ و رزین الوان) بیان داشت: بررسی اوزان کالای وارداتی و عدم هماهنگی بین گمرک و بانک مرکزی که باعث معوق شدن رفع تعهدات ارزی در طولانی مدت شده است، از مهمترین چالش های واحدهای تولیدی است. وی ادامه داد: در این نشست همچنین چگونگی تعیین ماهیت کالا دید کارشناسان گمرک و تولیدکنندگان و توقف و ماند کالا در موارد اختلافی، حتی در مواردی که حقوق ورودی تعرفه اختلافی، یکسان می باشد و اختلاف صرفا در زیرگروه های تعرفه می باشد، نیز طرح و بررسی شد.

علیخانزاده افزود: بررسی ابعاد قیمت گذاری مواد اولیه وارداتی بنابر صعود و نزول قیمت های جهانی و چگونگی دستیابی به قیمت واقعی در جهت عدم تضییع حقوق واردکننده و دولت، نیز در این نشست مطرح و به پرسش های حاضرین پاسخ داده شد.

به گفته رئیس کمیسیون پایش و بهبود فضای کسب و کار اتاق تعاون ایران، در این نشست مقرر شد که موارد مطروحه جمع بندی و به صورت متمرکز به دفتر بازبینی و حسابرسی گمرک ارسال و پیگیری شود.

وی بیان داشت: همچنین در این نشست مقرر شد که از نظرات تشکل های تخصصی برای بحث های کارشناسی در خصوص تعرفه و قیمت های جهانی استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا