اخبار

رفع چالش سرایت آتش در ساختمان‌های بلند با کامپوزیت‌های لایه آلومینیومی

بسپار/ ایران پلیمر اشتعال‌پذیری نمای ساختمان یکی از چالش‌های سازه‌ها در هنگام آتش سوزی است، چون موجب سرایت آتش به طبقات دیگر می‌شود؛ از این رو یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان لایه‌های کامپوزیتی با لایه‌های سینوسی آلومینیومی را برای این منظور عرضه کرده است.

مهدی اسماعیلی‌زاده، مدیر ارتباطات این شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تولید کامپوزیت با کاربرد در نمای ساختمان، گفت: در گذشته در لایه میانی این محصول از کامپوزیت استفاده می‌کردیم، ولی یکی از عیوب ورق‌های کامپوزیت نما، اشتعال‌زایی آن است؛ از این رو برای رفع این چالش از آلومینیوم استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه محصولی که ما در این زمینه به تولید رساندیم، از مزیت ضد حریق بودن برخوردار است، اظهار کرد: وزن کم و نصب سریع نسبت به سنگ و سرامیک و سایر موارد از دیگر مزیت‌های این کامپوزیت نما به شمار می‌رود.

اسماعیلی‌زاده یادآور شد: تفاوتی که این ورق‌ها نسبت به یکدیگر دارند، این است که لایه میانی ورق‌های کامپوزیتی از «پلی‌اتیلن» است و خاصیت اشتعال‌زایی دارد و در حال حاضر ما دو خط تولید برای این محصول داریم.

اسماعیلی‌زاده اضافه کرد: ولی محصول مهم ما کامپوزیتی با لایه مغزی آلومینیومی و کاملا ضد اشتعال است.

مدیر ارتباطات این شرکت، وزن کم را از دیگر ویژگی‌های این محصول ذکر کرد و یادآور شد: طراحی این محصول به گونه‌ای است که وزن آن کاهش یافته به گونه‌ای که در هر متر مربع نما، ۴ کیلوگرم استفاده می‌شود.

وی در خصوص فناوری مورد استفاده در این محصول، توضیح داد: لایه میانی این کامپوزیت‌های ضد اشتعال، آلومینیومی است که به حالت سینوسی در آن قرار داده شده است. این امر موجب شده تا داخل آن هوا جریان یابد و سبب شده خاصیت ضد اشتعال بودن را در آن ایجاد کند.

این محقق افزود: این محصول ضد اشتعال در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود. این محصول ضد اشتعال در شرکت ایران خودرو و کیوسک‌های بانک شهر کاربردی شده است.

وی با بیان اینکه ما تنها شرکت تولیدکننده این محصول هستیم و نمونه خارجی ندارد، خاطر نشان کرد: طراحی آن به طور انحصاری دست ما است.

اسماعیلی‌زاده مواد اولیه کامپوزیت‌های ضد اشتعال نما را شامل یک آلومینیوم میانی که در داخل آن قرار می‌گیرد، دانست و ادامه داد: این محصول دارای یک لایه زیرین است و لایه رویی که به دلیل رنگ‌دار بودن صرفه اقتصادی برای تولید در داخل ندارد، از خارج وارد می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا