اخبار

رنگدانه های فلورسنت UV مخصوص لاستیک سیلیکون مایع در K2016

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، گروه صنایع شیمیایی Wacker در مونیخ رنگدانه های جدید سیلیکونی به نام ELASTOSIL® که فلورسنت UV می باشد را در بیستمین نمایشگاه بین المللی K معرفی خواهند کرد. قطعات قالب گیری شده ی سیلیکونی یا پوشش های رنگی حاوی این خمیر جدید زمانی که در معرض نور UV قرار گیرند درخشش عمیقی از آبی و بنفش خواهند داشت. فرآیند کاران سیلیکون می توانند از این ویژگی استفاده کرده تا سامانه های قابل کنترلی را حین فرآیند ساخت ایجاد نمایند.

با ساخت این محصول جدید گروه صنایع شیمیایی Wacker جایگاه خود در زمینه‌ی خمیرهای رنگی را گسترده‌تر می نماید. این محصول جدید یک رنگدانه ی پراکنشی شفاف بوده که رنگ زرد کمرنگی را در نور روز از خود نشان می دهد. این محصول حاوی یک رنگدانه ی آلی بوده که تحت نور فرابنفش فلورسنت می شود. این رنگدانه در طول موج 365 نانومتر تهییج شده و از خود نور ساطع می کند. همین محصول در طول موج 430 نانومتر نور آبی-بنفش از خود ساطع می‌نماید. بهره وری این رنگدانه تا حدی است که تنها 5/0 تا 2 درصد از آن در فرمول‌بندی سیلیکون کافی است تا خواص فلورسنتی را از خود ارائه دهد.

جزء مایع این پراکنش، سیال سیلیکون بوده که می تواند در سایر آمیزه های پخت شونده ی سیلیکونی مورد استفاده قرار گیرد. این محصول حاوی گروه های وینیلی و واکنش دهنده می باشد. این سیال سیلیکونی به خوبی و تماما در شبکه های بسپاری حین پخت مورد استفاده قرار گرفته و مصرف می شود.

از آنجایی که سیال سیلیکونی بخشی از شبکه می گردد، قابلیت خروج از محصولات پخت شده ی لاستیک سیلیکونی حاوی رنگدانه را دارا نمی باشد. خوشبختانه این رنگدانه ی خمیری (pigment paste) خواص مکانیکی، گرمایی و چسبندگی محصول لاستیکی پخت شده را تحت تاثیر قرار نمی دهد. تفاوت محصولات لاستیکی پخت شده با ELASTOSIL® Color Paste FL UV Fluorescent نسبت به انواعی که فاقد رنگدانه پخت می شوند، در فلورسنت بودن نور UV آن هاست. فرآیند این محصول بسیار ساده می باشد. زمانی که یک لاستیک سیلیکون مایع قالب گیری تزریقی می شود، خمیر رنگدانه از طریق یک خط اضافی رنگ به دستگاه وارد می شود. لازم به ذکر است که این محصول نسبت به انواع مشابه بسیار مقرون به صرفه‌تر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا