اخبار

رنگ دانه های زیبا و ماندگار حاصل قارچ ها!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر دانشمندان دانشگاه Oregon State University در حال بررسی هایی بر رنگ دانه های آلی با ماندگاری بالا بوده که سالهاست توسط انسان ها در کارهای هنری مورد استفاده قرار می گیرند. این رنگ ها معمولا به عنوان منبع مهمی از مواد رسانا شناخته می شوند. یافته های این بررسی ها حاکی از آن است که این مواد می توانند به جایگزین هایی ماندگار و کم هزینه با روش های آسان ساخت تبدیل شوند. این رنگ دانه ها می توانند زمانی که عملکرد بالای سیلیکون ها مورد نیاز نیست در کاربردهای نوری-الکترونیکی (Optoelectronic) مورد استفاده قرار گیرند. 
رنگ دانه ی تحت مطالعه قرار گرفته xylindein نام دارد. این رنگ دانه بسیار زیباست ولی اینکه در کاربرهای مورد نظر قابل استفاده باشد یا نه نیز مساله ی مهمی است. به گفته ی این دانشمندان عملکرد این رنگ دانه در کاربردهای مختلف خوب است ولی باید بهتر شود. این رنگ دانه در دو نوع قارچ خورنده ی چوب موجود می باشد. هر چوبی که مورد حمله ی قارچ ها قرار گیرد به رنگ سبز-آبی تبدیل می شود.
این رنگ دانه ی استخراج شده در کاربردهای تزئینی پایدار بوده به طوریکه در برخی از آثار نیم هزاره ی قبل همچنان باقی مانده است. پیش بینی می شود این رنگ دانه در برابر حرارت، تابش اشعه‌ی ماورا بنفش و تنش های الکتریکی نیز مقاوم باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا