اخبار

روز ملی صنعت و معدن بزرگداشته شد/ رییس مجلس و هفت وزیر در مراسم: نمایش یا واقعیت؟/ پس چرا صاحبان صنعت هیچ حمایتی را احساس نمی کنند؟

بسپار/ ایران پلیمر امروز دهم تیرماه مصادف با روز ملی صنعت و معدن مراسمی برای بزرگداشت این روز در تالار اجلاس سران برگزار شد. رییس مجلس، تعدادی از نمایندگان و هفت وزیر کابینه دولت در این نشست حضور داشتند که نمادی از اهمیت گزاری به دست در کاران این بخش می توانست باشد. با این حال هیچ تولیدکننده ای احساس حمایت نمی کند و روز به روز خود را در مواجهه با مشکلات اقتصادی رهاتر می بیند. چرا؟

امروز و در این مراسم از 56 نفر در 15 رشته تخصصی تجلیل شد که متاسفانه صنعت پلیمر و پوشش چندان سهمی در آن نداشت. 

 

در این مراسم وزیر امور خارجه کشور، دکتر ظریف گفت: برخی کشورها تصمیم به حذف دلار از معاملات گرفته اند که به رغم سیاست های امریکا به معنای کاهس نقش و اهمیت دلار در معاهدات اقتصادی بین المللی است. نزدیکترین متحدان امریکا در حال فاصله گرفتن از این کشور از نظر اقتصادی هستند. 

بدون تردید کارآفرینان دانش بنیان و جوانان صنعتگر و کارآفرین پیشتاز توسعه و مقامت اقتصادی خواهند بود

 

وزیر صنعت، رضا رحمانی نیز در این مراسم گفت: صادرات به 15 کشور همسایه را در برنامه های حمایتی وزارتخانه داریم. مبارزه با رانت و فساد  تکمیل سامانه های الکترونیکی از دیگر فعالیت های این وزارتخانه است. 

رییس مجلس، لاریجانی سخنران دیگری بود که مساله اصلی کشور را این روزها تولید و رونق آن دانست. اشاره کرد اتاق بازرگانی در این راستا مجموعه ای تدوین کرده که به مرکز پژوهش های مجلس برای بررسی ارایه شده است. قانون تسهیل فضای کسب و کار هم ظرفیت های زیادی دارد که متاسفانه مغفول مانده است. 

وی ادامه داد: اصلاح قوانین مالیاتی در حمایت تولید ضروری است. نباید بدهی مالیاتی و تامین اجتماعی را بعد از 10 سال الان در این شرایط اقتصادی از تولیدکننده مطالبه کرد. سهم صنعت و معدن از تسهیلات بانکی 40 درصد پیش بینی شده که باید به طور کامل اجرا شود. 

 

شافعی رییس اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی  در این مراسم به رشد منفی 9.4 درصدی در سال 97 اشاره کرد که رشد صنعت در این میان منفی 6.5 درصد برآورد شده است. او گفت هیچ کدام از تولیدکننده ها خواب راحت ندارند و نمی دانند سرنوشت کسب و کارشان چه خواهت شد. 

 

 

لاستیک بارز کرمانشاه، لاستیک پولاد اروین، خوشه پلاستیک خراسان شمالی و پتروشیمی مهر تنها نام های نزدیک به صنایع پلیمر در بهرست تقدیر شدگان هستند. 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا