اخبار

روش‌های سنتی تامین مالی جوابگوی حمایت از دانش‌بنیان‌ها نیست

بسپار/ایران پلیمر رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در حوزه تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان دیگر نمی‌توان با روش‌ها و ابزار سنتی، پاسخگوی نیاز این شرکت‌ها بود و با توجه به محدودیت منابع، نمی‌توانیم در همه حوزه‌ها کار کنیم و باید به شکل هدفمند و اولویت‌دار در این زمینه اقدام کنیم.

دکتر صادق خیاطیان در نشست با مدیرعامل و هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان البرز، حوزه دانش‌بنیان را حوزه‌ای بسیار حائز اهمیت برای مسئولان دولتی برشمرد و گفت: پرچم‌دار اصلی این حوزه مقام معظم رهبری است و در دولت سیزدهم نیز اقدامات خوبی برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها صورت گرفته است. شرایط نسبت به گذشته بسیار مطلوب‌تر شده است، اما تا نقطه ایده‌ال فاصله داریم و باید همچنان تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه لازم است تا دستاوردهای حوزه دانش‌بنیان کشور را به جامعه معرفی کنیم، اظهار کرد: زیست‌بوم نوآوری کشور امروز توسعه خوبی پیدا کرده است. یک دهه قبل این تعداد شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود نداشت، اما اکنون ۱۰ هزار دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند که موجودیت اثرگذاری پیدا کرده‌اند و قوانین خوبی برای حمایت از آنها تصویب شده است.

خیاطیان با اشاره به بحث تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: در حوزه تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان دیگر نمی‌توان با روش‌ها و ابزار سنتی، پاسخگوی نیاز این شرکت‌ها بود. با توجه به محدودیت منابع، نمی‌توانیم در همه حوزه‌ها کار کنیم و باید به شکل هدفمند و اولویت‌دار اقدام کنیم. باید به سمت هدفمندتر شدن قوانین و مقررات هم در حوزه رگولاتوری و هم در بخش تامین مالی حرکت کنیم.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، وی تصریح کرد: به همین منظور در صندوق نوآوری و شکوفایی سه مسئله و سه فناوری را به عنوان اولویت در نظر گرفته‌ایم و سال آینده در موضوعات اولویت‌دار متمرکز خواهیم شد. شما نیز در صندوق پژوهش و فناوری البرز باید روی اولویت‌ها، نیازهای منطقه و صنعت تمرکز کنید و در این مسیر از شما حمایت خواهیم کرد. باید وزن‌دهی کنید که خدمات خود را به چه گروه‌هایی ارائه خواهید کرد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: صندوق پژوهش و فناوری استان البرز بنیه قوی دارد و باید هدفمند عمل کرده و نگاه منطقه‌ای داشته باشد. این انتظار از شما می‌رود که بر اساس اولویت‌ها حرکت و تلاش کنید نیازهای منطقه، صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان البرز را تامین کنید.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا