اخبار

روشی ایمن‌تر برای تجزیه‌ی دانه‌های پلیمری در درمان سرطان

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، دانشمندان دانشگاه Huddersfield روشی ایمن را در جهت تجزیه‌ی دانه‌های پلیمری در درمان سرطان یافتند. 

پیش‌تر از این یک گروه تحقیقاتی در مقاله‌ای در مجله‌ی European Journal of Pharmaceutical Sciences روشی را مطرح کردند که طی آن داروهای ضد سرطان مستقیما به توده‌های سرطانی برسد، جریان‌های خونی این توده‌ها، مسیرهای اکسیژن رسانی و مواد غذایی به آن‌ها را قطع نماید.

هیچ نظریه‌ی سابقا مبنی بر اینکه داروها تا زمانی که درون بدن قرار دارند، چگونه از دانه‌های بسپاری رها شده و به محل مورد نظر می‌رسند وجود نداشت. این مقاله در مورد همین اتفاق در آزمایشگاه بود. محققان نتایج آزمایشگاهی خود را با شرایط واقعی (In Vivo) مقایسه کرده و به این نتیجه رسیدند که این روش کاملا کارامد است. حین این تجربه محققان مایعی را با سرعت‌های مختلف روی دانه‌های بسپاری پمپ می‌کردند. این کار در واقع شبیه سازی‌ای از جریان خون روی این دانه‌ها می‌باشد. این کار این امکان را فراهم می‌آورد تا محققین بتوانند میزان داروی ضد سرطان در این دانه‌ها را بهینه نمایند.

طبق گفته‌ی این محققین، روش یافت شده به پزشکان کمک خواهد کرد تا پیش بینی‌های امن‌تری را برای تجویز داروهای ضد سرطان به بیماران خود انجام دهند. 

پروفسور Andy Lewis محقق اصلی این پژوهش عنوان کرد که با گروه تحقیقاتی خود دائما در حال به روز کردن و ایجاد نوآوری در این روش هستند. این فعالیت‌ها این امکان را ایجاد می‌کند که داروهای دیگری روی دانه‌ها سوار شود و یا هرچیزی راجع به شیمی آن‌ها دستحوش تغییر شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا