اخبار

رونق معاملات پلیمری در بورس کالا

بسپار/ایران پلیمر  حجم عرضه پلیمرها با 6 درصد افزایش به 87 هزار و 70 تن در هفته گذشته رسید.

به گزارش خبرنگار نیپنا، محصولات پلیمری هفته گذشته را در حالی سپری کردند که رشد 30 درصدی حجم تقاضا را تجربه کردند. به عبارت دقیق به میزان 128 هزار و 62 تن تقاضا در هفته اول شهریورماه به ثبت رسید که این میزان تقاضا از هفته منتهی به 20 تیرماه تاکنون بی‌سابقه بوده است. رشد بهای نیمایی ارز محرک قدرتمندی است که سبب تغییر فاز تقاضا شده و آنرا وارد کانال افزایشی کرده است.

براین اساس متقاضیان به تعویق انداختن خرید را کنار گذاشتند و با ورود به بازار سعی دارند که به نوعی از نوسان قیمت‌ها در امان بمانند. البته این فرضیه بررسی‌های بیشتری را می‌طلبد و لازم است که منتظر شرایط بازار و قیمت‌های هفته جاری باشیم تا بتوانیم دقیق‌تر به پیش‌بینی بپردازیم.
حجم عرضه پلیمرها نیز با 6 درصد افزایش به 87 هزار و 70 تن رسید که با توجه به روند میزان عرضه‌ها طی هفته‌های اخیر این شائبه وجود دارد که پتانسیل رشد بیشتر برای عرضه در هفته‌های آینده نمایان خواهد شد. در نهایت این میزان عرضه و تقاضا سبب شد که حجم دادوستدهای پلیمرهای بورس کالا با 16 درصد رشد به 77 هزار و 392 تن برسد که بیشترین میزان از هفته منتهی به 2 خردادماه تاکنون به شمار می‌رود. همچنین ثمره رشد شتابان تقاضا در کنار افزایش میزان عرضه، سبب شد که 89 درصد از عرضه‌های هفته گذشته مورد دادوستد قرار گیرد که بیشترین میزان طی 5 هفته گذشته تاکنون محسوب می‌شود.
نزدیک به 48 هزار تن انواع محصولات شیمیایی هفته گذشته در بورس کالا عرضه شد که افت 5.68 درصدی را به همراه داشته است. به میزان  43 هزار و 213 تن حجم تقاضایی بود که در برابر این میزان عرضه به ثبت رسید.  که حاکی از رشد 7.79 درصدی نسبت به هفته ماقبل است. حجم دادوستد انواع محصولات شیمیایی بورس کالا با افت 3.19 درصدی به 34 هزار و 980 تن رسید. اگرچه عموم داده‌های محصولات شیمیایی بورس کالا، نشان از روند نزولی در این بازار دارد، اما درصد معامله عرضه‌ها به 73.09 درصد رسیده است که بیشترین میزان طی 6 هفته گذشته به‌شمار می‌رود و به نوعی نقطه قوت دادوستدهای هفته گذشته بازار شیمیایی‌های بورس کالا محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا