اخبار

رونمایی از تجهیزات کنترل وزن مواد بازیافتی توسط ENGEL در نمایشگاه K2019

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت ENGEL در نمایشگاه K2019 از سامانه دستیار هوشمند کنترل وزن iQ برای فرایند قالب‌گیری تزریقی برای مواد بازیافتی رونمایی می‌کند و به این وسیله قابلیت‌های بالقوه‌ای را که برای مشارکت در اقتصاد چرخشی در قالب‌گیری‌ تزریقی وجود دارد، پیاده‌سازی می‌کند.

این سامانه به تنهایی پارامترهای کیفی فرایند را برای هر دور تزریق و در طول فرایند تنظیم می‌کند تا به این ترتیب بهترین شرایط را فراهم کند. پلی‌پروپیلن‌های آغشته به خاک (که در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار گرفته‌اند) با استفاده از فناوری‌های بازیافت گوناگون پاک شده، به پرک تبدیل می‌شوند و با کمک دستیار هوشمند کنترل وزن iQ وارد یک فرایند قالب‌گیری تزریقی می‌شوند.

Paul Kapeller مدیر محصول راهکارهای دیجیتال در شرکت ENGEL اتریش می‌گوید: آزمون‌ها تایید کرده‌اند که سامانه کنترل وزن iQ حجم ثابتی از مذاب را در طول فرایند تولید حفظ می‌کنند. این امر در خصوص مواد بازیافتی نیز صادق است. با ارائه این راهکار ما درهای جدیدی را به روی کاربردهای بسیار گسترده و مهم‌تری برای مواد بازیافتی گشوده‌ایم و به این ترتیب در ترویج اقتصاد چرخشی سهیم بوده‌ایم.

شرکت ENGEL در نمایشگاه K2019 قابلیت‌های بالقوه سامانه کنترل وزن iQ را با فرآوری ABS کاملا بازیافتی با استفاده از ماشین تزریق مدل ENGEL victory 120 برای بستن حلقه مواد بازیافتی نمایش خواهد داد. جهت شبیه‌سازی شرایط واقعی، این شرکت از مواد بازیافتی واقعی دو شرکت دیگر به نام‌های MGG Polymers و Bage-Plastics استفاده خواهد کرد. آقای Kapeller توضیح می‌دهد: سامانه کنترل وزن iQ در نخستین تزریق وارد عمل شده و پارامترها را با شرایط جدید منطبق می‌کند تا به این ترتیب علی‌رغم اینکه خوراک از جنس مواد بازیافتی است، قطعات یک‌دستی داشته باشند.

ماشین تزریق victory 120 آخرین دستاورد این شرکت در حوزه تولید هوشمند است. در کنار سامانه کنترل وزن iQ از محصولات دیگر سبد محصولی iQ در برنامه تزریق 4.0 این شرکت نیز رونمایی می‌شود. استفاده دائمی از پارامترهای کیفی فرایند مبتنی بر داده‌های لحظه‌ای، یکی از ضروریات کارخانه‌های هوشمند است.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا