اخبار

رونمایی از فناوری Skinmelt شرکت ENGEL در نمایشگاه K2019

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر  اجزای سازنده پانل‌های ساندویچی که هسته‌ای از ضایعات پلاستیک بازیافت‌شده دارند، نقش مهمی در اقتصاد چرخشی ایفا می‌کنند. به کمک فناوری skinmelt شرکت ENGEL دستیابی به سطوح بالایی از مواد بازیافتی حتا در صورتی که اجزا هندسه پیچیده داشته باشند، ممکن شده است. این شرکت در نمایشگاه K2019 که در تاریخ 16 تا 23 اکتبر در دوسلدورف برگزار می‌شود، با رونمایی از این فناوری نشان می‌دهد چه طور می‌توان همزمان به تولید با فناوری بالا و پیاده‌سازی اقتصاد چرخشی دست یافت. 
مبتنی بر فناوری جدید شرکت ENGEL، فرایند skinmelt، جعبه‌های شفافی با کاربرد حمل‌ونقل در غرفه این شرکت در نمایشگاه تولید می‌شود. پروفسور George Steinbichler، سرپرست بخش تحقیق و توسعه شرکت ENGEL در اتریش توضیح می‌دهد: «جعبه‌های انتقال به واسطه‌ هندسه پیچیده‌ای که دارند، در قالب‌گیری تزریقی ساندویچی با مشکلاتی رو به رو هستند. با این حال ما به نسبت بالایی از مواد بازیافتی – بیش از 50% دست یافتیم». هر دو نوع مواد – مواد بازیافتی و موادغیربازیافتی- از جنس پلی‌پروپیلن هستند. درصد خلوص در چنین تنوعی از مواد تضمین می‌کند که حتا محصولات ساندویچی نیز ممکن است به سادگی در انتهای عمر مفیدشان بازیافت شوند. 
در مقابل تزریق همزمان که در گذشته انجام می‌شد، در فناوری skinmelt دو مذاب پیش از تزریق به صورت همزمان ترکیب می‌شوند. ابتدا، ماده پوسته، به قالب می‌رسد. در حالت جدید این ماده با پلی‌پروپیلن بازیافتی از جریان پایین‌دستی جایگزین شده است. این ماده به دیواره قالب فشرده می‌شود و به صورت همزمان هسته با مواد بازیافتی پر می‌شود. مقدار مواد قابل بازیافت داخل هسته به صورت عمده از هندسه قطعه و الگوی پرشدن قالب متاثر می‌شود. موقعیت انتخاب شده برای تزریق و نسبت گرانروی مواد پوسته به هسته نقش عمده‌ای ایفا می‌کند. 
به منظور تضمین پایداری ابعادی محصول نهایی، حتا در هنگام استفاده از نسبت بالایی از مواد بازیافتی، لازم است قابلیت بازتولید شیوه پردازش در این فرایند را در اختیار داشته باشیم. شرکت ENGEL یک راهکار تولید ویژه مبتنی بر یک ماشین تزریق دو صفحه‌ای توسعه داده است. در نمایشگاه K2019 دومین واحد نرم‌کننده برای مواد پوسته، یک جایگاه با زاویه دقیق است که بالای واحد تزریق، در محل ذوب مواد بازیافتی، قرار می‌گیرد. این ساختار به ویژه سبب صرفه‌جویی در فضا می‌شود. یک ویژگی منحصربه‌فرد دیگر در راهکار ENGEL شفافیت در ارائه تصویر و پویانمایی کلی فرایند در ماشین تزریق است. نسبت اختلاط ممکن است به آسانی تنظیم شود و بنابراین نسبت مواد بازیافتی بهینه شود. 
شرکت ENGEL با همکاری شرکایش در نمایشگاه K2019 این فرایند را به نمایش خواهد گذاشت. ابزار مورد استفاده توسط شرکت HAIDLMAIR تولیدکننده محفظه‌های جابه‎جایی و حمل و نقل در انبار و تدارکات، که در امر ساخت قالب تخصص دارد، تولید شده است. در حوزه مواد بازیافتی، شرکت ENGEL با شرکت Green Dot همکاری می‌کند که استانداردهای شناخته شده‌ صنعتی را در استفاده از مواد اولیه دست دوم (پس از مصرف) تعیین کرده است. 
گرانول‌های بازیافتی پلی‌پروپیلن توسط شرکت Systalen از زباله‌های شهری گردآوری، تفکیک و در کیسه یا سطل‌های زرد جمع می‌شوند. آقای Steinbichler  می‌گوید: «استفاده بیشتر از مواد بازیافتی، پیش‌نیاز نگهداری از پلاستیک‌ها در حلقه‌های بسته اقتصاد چرخشی است».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا