اخبار

رونمایی از مواد e-F.A.S.T. توسط شرکت DuPont/ راه حلی برای پر کردن آسانتر بطری های پلیمری

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر از ترکیب جوربسپار Derlin®acetal محصول شرکت DuPont با فناوری پیشرفته لغزش، ماده‌ای تحت عنوان e-F.A.S.T. (ماده گرمانرم لغزشی کاهنده اصطکاک) تولید شده است که نیاز به استفاده از نرم‌کننده‌های خارجی را که به صورت سنتی در طول فرایند پر کردن بطری‌ها یا سایر عملیات پرکردن مورد استفاده قرار می‌گرفت، مرتفع کرده است. با ارائه ضریب اندک و ثابتی از اصطکاک در زنجیره و کمربند نقاله، این ماده امکان حرکت نرم و آرام را برای بطری‌ها فراهم کرده و فرسایش و پارگی را کاهش داده و به این ترتیب دوره نگهداری و تعمیرات و چرخه جایگزینی را طولانی‌مدت کرده است.

از منظر زیست‌محیطی، حذف نرم‌کننده‌هایی که سبب جمع شدن گرد و خاک می‌شوند، نیاز به شست‌وشوی نقاله را کمتر می‌کنند و به این ترتیب مصرف آب را کاهش داده و از ایجاد مسائل مربوط به دفع فاضلاب جلوگیری می‌کنند. با توجه به ضریب اصطکاک پایین این ماده، این فناوری همچنین میزان انرژی مورد نیاز فرایند را نیز کاهش می‌دهد.

مدیر اجرایی شرکت Regina، آقای Paolo Garbagnati می‌گوید: فناوری‌های زیرمجموعه صنعت 4.0 این امکان را فراهم می‌کند که عملیات پرسرعت و با حجم بالا مورد استفاده قرار گیرند. این در عوض تمایل صنعت را برای استفاده از موادی فراهم می‌کند که نیاز به نرم‌کننده‌های خارجی را در نقاله کاهش و به صورت قابل توجهی برونداد را بهبود می‌دهند. ما برای این کار DuPont را انتخاب کردیم که بیش از 20 سال است به عنوان شریک تجاری همکاری داریم. شرکت DuPont ماده Derlin را با درجه صنعتی و قابلیت تنظیم رنگ توسعه داده است و پشتیبانی فنی کاملی را در طول پروژه فراهم کرده است. همکاری ما در فناوری e-F.A.S.T. با ایجاد کارآمدی در عدم استفاده از نرم‌کننده در نقاله، در حوزه کاهش هزینه‌ها و افزایش پایداری امکانات جدیدی را فراهم کرده است.

یک همکاری چندجانبه

همکاری نزدیک میان شرکت‌های DuPont و Regina – از آزمون تا ساخت نمونه اولیه- توسعه موفقیت‌آمیز و تولید تجاری مواد e-F.A.S.T. را ممکن کرده است. شرکت DuPont پژوهش قابل توجه و حجم گسترده‌ای از آزمایش‌ها را در مطالعه اصطکاک، سایش و نرم‌کننده‌ها در مرکز Regina در ایتالیا و همچنین در شرکت مشتریان انجام داده است. این گروه همچنین یک نمونه اولیه از نقاله خط تولید در مرکز فنی اروپا شرکت DuPont در سوییس توسعه داده است تا شرایط دنیای واقعی را شبیه‌سازی کند.

مدیر بازاریابی راهبردی مصرف‌کننده و صنعت شرکت DuPont، آقای Christophe Paulo، می‌گوید: همکاری بلندمدت ما با شرکت Regina برای دستیابی به نوآوری‌های جدید که روش کاری مشتریان ما را ارتقا می‌دهد، ادامه پیدا می‌کند. موفقیت مشترک ما در این صنعت حاصل درک عمیق و مشترک ما از الزامات کار با مواد امروز است که گستره آن شامل بهره‌وری بالاتر و طول عمر مفید طولانی‌تر برای بهبود توسعه پایدار است. با ترکیب دانش مواد شرکت ما و تخصص عملی شرکت Regina، ما نسل جدیدی از Derlin acetal را توسعه دادیم که چالش‌های مشتریان را با ارائه یک راهکار دقیق و دوستدار محیط زیست پاسخگوست.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا