اخباراخبار ویژه

رویداد ENGEL Mobility Days 2023 و برخی فناوری های جذاب معرفی شده

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر کارشناسان و صاحب نظران صنعت در رویداد ENGEL Mobility Days 2023 که با پشتیبانی KTM Technologies در نیمه ی ژوئن در اتریش برگزار شد، در مورد چالش‌ها و روندها، فرصت‌های بازار جدید و امکانات فناوری از حمل‌ونقل هوایی گرفته تا خودرو و حمل و نقل شهری به گفتگو پرداختند.

در این رویداد دو روزه مطرح شد که حمل و نقل به طور فزاینده ای تغییر خواهد کرد. سخنرانی های اصلی شامل حمل و نقل فردی با ماشین، موتور، دوچرخه یا اسکوتر برقی، همچنین حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس، قطار و نیز تله کابین، حمل و نقل هوایی و لجستیک، کامیون های کلاسیک، پهپادها و … بود. چیزی که در همه بخش های حمل و نقل مشترک است، حرکت به سمت پایداری است.

راه‌حل‌های جدید، اساساً تقاضاها را در مورد حمل و نقل تغییر می‌دهند و در برخی موارد به مواد کاملاً جدید و راه‌حل‌های تولیدی نیاز دارند. این امر فرصت های بزرگی را برای صنعت قالب گیری تزریقی ایجاد می کند. پلاستیک ها در آینده نسبت به امروز نقش مهم تری در حمل و نقل ایفا خواهند کرد. بسپارها به خودی خود مواد سبک وزنی هستند و امکان استفاده محافظه کارانه از انرژی و مواد خام را فراهم می کنند. این مواد را می توان به روشی بسیار کارآمد در قالب گیری تزریقی فراوری کرد و این باعث می شود که فناوری های نوآورانه برای بازار انبوه قابل دسترسی باشند. در این راستا رویداد ENGEL Mobility Days 2023 نمونه های متعددی از این موضوع را به نمایش گذاشت.

 

بعضی از موارد جذاب مطرح شده در رویداد ENGEL Mobility Days 2023

پلاستیک‌ها در برابر امواج صوتی و تشعشعات الکترومغناطیسی نفوذپذیر و به همین دلیل برای رانندگی خودکار ضروری هستند. حسگرهای مورد استفاده برای رانندگی خودکار بر رویکردهای الکترومغناطیسی و صوتی تکیه دارند. به عنوان مثال، حسگرهای فاصله با امواج فراصوت کار می کنند، در حالی که کنترل تطبیقی با رادار و سامانه های کمکی دید در شب با فروسرخ کار می کنند. خوشبختانه پلاستیک‌ها به همه این امواج اجازه عبور می‌دهند، به همین دلیل است که جایگزین آلومینیوم و فولاد در قسمت‌های جلو و عقب خودرو شده‌اند. به عبارت دیگر پیش رفتن به سمت رانندگی خودکار فرصتی بزرگ برای قالب‌گیری تزریق پلاستیک است. قالب‌گیری تزریقی کارآمدتر از هر روش دیگری برای تولید پلاستیک، به ترکیب سیستم‌های حسگر و ویژگی‌های الکترونیکی با طراحی بصری جذاب کمک می‌کند.

الاستومرها و لاستیک سیلیکون مایع (LSR) در حوزه پیل های سوختی بسیار مهم است. زیرا پیل های سوختی به آب بندی های زیادی نیاز دارند که برخی از آنها مستقیماً روی قطعات فلزی یا پلاستیکی قالب گیری می شوند و به این مواد نیاز دارند.

سرمایه‌گذاری مشترک Cellcentric، کامیون دایملر و گروه ولوو با اشتراک گذاری تجربیات در توسعه و تولید سیستم‌های پیل سوختی انجام گرفته است و این مجموعه ENGEL را به عنوان یکی از تامین‌کنندگان فناوری خود انتخاب کرده‌اند.

پلاستیک های گرمانرم به طور فزاینده ای جایگزین ورق های فولادی و آلومینیومی برای محفظه ها و سینی های باتری در خودروهای الکتریکی، هیبریدی و سلول سوختی می شوند. برای مثال صفحات دوقطبی که چند صد عدد از آن برای هر پیل سوختی لازم است، از فلز ساخته شده اند. اما این می تواند در دراز مدت تغییر کند. برای مثال ENGEL در حال حاضر در حال توسعه راه حل های قالب گیری تزریقی برای صفحات دوقطبی بر پایه پلاستیک های گرمانرم است تا ورق هایی با ضخامت  تنها چند دهم میلی متر تولید کند. این شرکت در حال ترکیب فناوری های دیواره نازک با قالب گیری تراکمی تزریقی برای این کار است.

شرکت ENGEL ظرفیت های تولید عظیمی را در اتریش و چین ایجاد کرده است تا چالش های مربوط به حمل و نقل را در سراسر دنیا برای مشتریان خود حل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا