اخبار

رکورد تاریخی تولید پلی‌اتیلن ترفتالات و برنامه ریزی تولید 7 گرید جدید در تندگویان

بسپار/ایران پلیمر رئیس مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان از ثبت رکورد تاریخی تولید ۷۵۶ هزار تن محصول از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و اعلام کرد: برنامه‌ریزی برای تولید تجاری هفت محصول و گرید جدید آغاز شده است.

امین ملک‌زاده با اشاره به ثبت دو رکورد تاریخی در زنجیره تولید محصولات پلی‌اتیلن ترفتالات در سال ۱۴۰۱ گفت: سال ۱۴۰۰ با تولید یک میلیون و ۱۲۵ هزار تن محصول رکورد تازه‌ای در تاریخ تأسیس این شرکت پتروشیمی ثبت شد که این رکورد امسال بهبود یافته است.

وی با اعلام اینکه از ابتدای امسال تا نیمه آبان ۷۵۶ هزار تن محصول در این پتروشیمی تولید شده که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۵۵ هزار تن افزایش یافته است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با استمرار وضع موجود تا پایان سال ۱۴۰۱ رکورد تاریخی تولید بیش از یک میلیون و ۲۹۰ هزار تن محصول به ثبت برسد.

رئیس مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان با اشاره به کاهش ظرفیت خالی تولید در پتروشیمی شهید تندگویان در طول سه سال گذشته تاکنون بیان کرد: نسبت تولید به ظرفیت نصب‌شده این پتروشیمی سال ۱۳۹۴ حدود ۵۴ درصد بود، یعنی نیمی از ظرفیت نصب‌شده این مجتمع پتروشیمی بدون استفاده مانده بود.

ملک‌زاده با بیان اینکه در کنار افزایش هشت درصدی تولید در سال ۱۴۰۱، نسبت تولید به ظرفیت اسمی امسال به رقم بی‌سابقه ۷۶ درصد رسیده است، تأکید کرد: این شاخص نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۵.۵ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در کنار افزایش ظرفیت تولید، متنوع‌سازی سبد محصولات هم به‌عنوان یک راهبرد کلیدی در دستور کار تیم و ساختار مدیریتی و کارکنان پتروشیمی شهید تندگویان قرار دارد، گفت: هم‌اکنون برنامه‌ریزی برای تولید تجاری هفت محصول و گرید جدید آغاز شده که به‌زودی خبرهای خوشی درباره عرضه گریدهای تازه اعلام خواهد شد.

نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا