اخبار

رییس سازمان توسعه تجارت به ارزان فروشی مواد پتروشیمی به ترکیه نسبت به بازار داخل پاسخ داد

بسپار می نویسد، رییس سازمان توسعه تجارت گفت:‌ لیست اقلام تعرفه ترجیحی با ترک‌ها هر ماه بازنگری می‌شود و اگر در مواردی مشاهده کنیم که کالاهای مشمول تعرفه ترجیحی سبب زیان واحدهای تولیدی شده آن را لغو می‌کنیم. 


به گزارش فارس، ولی‌الله افخمی راد در حاشیه نشست خبری روز ملی صادرات در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه برخی تولید‌کنندگان داخل نسبت به اقلام تعرفه ترجیحی با ترکیه انتقاد دارند تا جایی که نرخ مواد اولیه پتروشیمی به ترک‌ها ارزان‌تر از داخل فروخته می‌شود که در نهایت صنایع پلاستیک غیررقابتی کرده، پاسخ داد: فهرستی که با ترکیه بسته‌ایم شامل 140 قلم کالا از طرف ترک‌ها و 125 قلم کالا از طرف ایران است که طی توافق هر ماه این فهرست کنترل می‌شود تا ببینیم چه تغییری در میزان صادرات یا واردات این کالاها اتفاق افتاده است. 

وی ادامه داد: بر اساس قراداد مفاد تعرفه ترجیحی اگر واحدهای تولیدی در کشور دچار ضرر و زیان جدی شوند این امکان وجود دارد که تعرفه آن کالا برداشته شود. 

افخمی راد از افزوده شدن 40 قلم کالا در قالب فهرست جدید به تعرفه ترجیحی با ترکیه خبر داد و افزود: طی 8 ماهه گذشته از برقراری تجارت ترجیحی با ترکیه واردات از این کشور 5 درصد افزایش یافته و در اقلام، 40 کالای جدید پیشنهاد کرده‌ایم اقلام مختلفی از جمله فلزات اساسی در لیست تعرفه ترجیحی قرار خواهند گرفت. 

وی گفت: تمرکز ما در مذاکرات با ترک‌ها بیشتر روی حذف موانع شبه‌تعرفه‌ای و غیر تعرفه‌ای است.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا