اخبار

رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند: تولید کامپاندهای ویژه در پتروشیمی ها ممکن نیست

 

بسپار می نویسد،رییس انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند پلیمری در پاسخ به مسایل مطرح شده در سخنرانی مهندس محتشمی پور رییس دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در دومین کنفرانس بین المللی مستربچ که صبح امروز آغاز به کار کرد، نکاتی را برشمرد.

امید کوشکی نکاتی را پیرامون سخنان محتشمی پور بیان کرد. وی با اشاره به اینکه از سه سال گذشته پیش بینی تولید کامپاند توسط پتروشیمی ها را داشتیم، افزود: با انجمن کارفرمایی پتروشیمی جلسه داشته آیم و به دنبال معرفی الگوی مناسبی برای توسعه پتروشیمی ها در حوزه کامپاندینگ هستیم. همچنین پتروشیمی های مارون،  جم، شازند، قاید بصیر و خوزستان عضو انجمن شده اند. ارتباطات و جلساتی داریم و اتفاقات را رصد می کنیم.

مهمترین چالش در این موضوع یافتن و انتخاب الگوی مناسب توسعه است.  در مدل اروپایی پتروشیمی ها خود تولیدکننده کامپاند هستند. اما کره ای ها الگو دیگری دارند، مواد خام را به صنایع تکمیلی، شرکت های تولیدکننده مستربچ و کامپاند می دهند و تولید و توزیع برعهده این شرکت هاست. این الگوی موفقی بوده است.
توجه کنیم که پتروشیمی با ظرفیت سالانه 300 هزار تن که شاید سالانه تنها قادر به تولید ده گرید است چگونه می تواند کامپاند خاصی را با مصرف 30 تن برای مشتری تولید کند؟ در وضعیت پتروشیمی ایران غیر ممکن است. راه حل تعامل با صنایع مستربچ و کامپاند است که امیدوارم رخ دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا