اخبار

سابیک هم با دستی پر از توجه به اقتصاد چرخشی در نمایشگاه K2019 شرکت می کند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت SABIC از نوآوری پیشروی خود در تولید بسپارهای چرخشی تاییدشده در نمایشگاه پلاستیک اروپا، k2019، در اکتبر امسال رونمایی می‌کند. SABIC این پروژه را در فصل پایانی سال 2018 با هدف ایجاد تحول در زنجیره تامین، از یک اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی برای پلاستیک‌ها، مطرح کرد. 

محصولاتی با کیفیت بالا و ایمن

بسپارهای تاییدشده شرکت SABIC با استفاده از روغن پیرولیز حاصل از بازیافت ضایعات پلاستیک مخلوط، تولید شده‌اند. شرکت SABIC به عنوان بخشی از این پروژه، چنین جایگزینی را به کارخانه خود در Geleen هلند اضافه کرده است. بسپار چرخشی حاصل از این فرایند در اختیار مشتریان این شرکت قرار می‌گیرد؛ برندهایی از جمله Unilever، Tupperware، Vinventions و گروه Walki که در تولید محصولاتی ایمن و باکیفیت و یا بسته‌بندی محصولات غذایی، آشامیدنی و محصولات مراقبت شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هدف از معرفی بسپار چرخشی SABIC به عنوان یک نوآوری تحول‌گرا، ایجاد تحول در زنجیره تامینی است که در آن SABIC در جریان بالادستی به عنوان تامین‌کننده و مشتریان در جریان پایین‌دستی در همکاری با یکدیگر ضایعات مخلوط پلاستیک را با کیفیت عالی به صورت کامل به بسپارهای اصلی بازیافت می‌کنند و به این ترتیب استفاده مجدد از منابع طبیعی کره زمین را به صورت چرخه‌ای میسر می‌کنند.

هر چند بازیافت با روش‌های مکانیکی نیز به چرخش کمک می‌کند اما نرخ بازیافت ضایعات بسته‌بندی پلاستیک‌ها از نظر اقتصادی محدود می‌شود. در مقابل، فرایند تاییدشده تولید بسپار چرخشی SABIC امکان تولید بسپارهای نو را فراهم می‌کند که جایگزینی واقعی نسبت به روش‌های مکانیکی برای بستن چرخه بازیافت است.

از اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی

برندهایی مانند Unilever، Tupperware، Vinventions و گروه Walki همانند سایر برندهای پیشرو در دنیا اهمیت توسعه پایدار و نقش خود را در اقتصاد چرخشی درک کرده‌اند. آن‌ها همچنین نقش اساسی که ویژگی‌هایی چون خلوص، کیفیت و ایمنی در محصولات مصرفی یا بسته‌بندی ایفا می‌کند را درک کرده‌اند. فرایند بازیافت شیمیایی SABIC جایگزینی است که خواص و ویژگی‌های فرآوری مشابهی را نسبت به موادی ارائه می‌کند که قبلا به صورت سنتی تولید می‌شدند.

برای آن که شرکت SABIC تحولی در اقتصاد خطی به سوی اقتصاد چرخشی ایجاد کند، و در عین حال پاسخگوی نیازهای مشتریان و مصرف‌کنندگان نهایی نیز باشد، می‌بایست با حفظ و استفاده مجدد از جریان ضایعات پلاستیک ارزش بیشینه ایجاد شود. این شرکت به عنوان اولین بازیگر صنعت که این فرایند بازیافت نوآورانه را در مقیاس بزرگ پیاده‌سازی کرده‌، متعد به سرمایه‌گذاری در تخصص‌های خاص و فناورانه و همچنین توسعه شرایطی برای ارتباط نزدیک‌تر جریان‌های بالادستی و پایین‌دستی صنعت برای غلبه بر چالش‌هاست.

بسپارهای چرخشی تولید شده در شرکت SABIC دارای تاییدیه پایداری بین‌المللی به علاوه تاییدیه کربن (ISCC+) هستند؛ تاییدیه‌ای که برای محصولات و استانداردهای جدید در طول زنجیره تامین از منبع تا محصول است. این گواهینامه در قالب سامانه توازن جرم صدق می‌کند، به این معنا که به ازای هر تن ورودی تجدید‌پذیر که به دستگاه خردکن وارد می‌شود، نسبتی از خروجی را می‌توان به عنوان ماده تجدیدپذیر ارائه کرد. شرکت SABIC در نظر دارد که یک کارخانه نیمه‌تجاری ویژه برای پالایش و بهبود روغن پیرولیز ایجاد کند و پیش‌بینی شده است که این کارخانه تا سال 2021 به تولید تجاری می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا