اخبار

ساخت هواژل های فوق سبک از بطری های پلاستیکی مستعمل PET

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر  محققان در دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) راهی را یافته اند که از طریق آن می توانند پسماندهای بطری های پلاستیکی را به هواژل هایی تبدیل کنند که برای بسیاری از کاربردها مناسب است.

هواژل های PET ساخته شده توسط NUS با استفاده از اتلافات پلاستیکی بسیار نرم، منعطف،‌ ماندگار بوده و بسیار آسان فرایند می شود. این مواد دارای خاصیت عایق گرمایی و ظرفیت جذب بسیار قوی هستند.

خواص این محصولات، آن ها را برای محدوده ی گسترده ای از کاربردها جذاب می کند. از جمله این کاربردها می توان به عایق گرما و صدا بودن در ساختمان ها، نظافت های روغنی و ساخت لباس های مخصوص آتش نشان ها اشاره کرد. یکی از مهم ترین کاربردهای این مواد ساخته شده استفاده از آن ها در ماسک های جذب دی اکسید کربن است. از این ماسک ها می توان در شرایط فرار از آتش استفاده کرد.

یکی از نوین ترین کاربردهای این ماده استفاده از آن در عایق های حرارتی برای کاربردهای محافظتی در برابر آتش می باشد. زمانی که این مواد با مواد شیمیایی تاخیرانداز شعله پوشش دهی شوند مقاومت و پایداری حرارتی بی نظیری را می یابند. این محصولات قادرند تا دمای ۶۲۰ درجه ی سلسیوس مقاومت حرارتی داشته باشند. این مقاومت تا ۷ برابر بیشتر از مقاومت لباس های معمول آتش نشانان است. این درحالی است که وزن این مواد ۱۰ درصد وزن موادی است که در لباس های معمول آتش نشانی مورد استفاده قرار می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا