اخبار

ساخت پلی آمیدهای پرشده با الیاف کربن مخصوص چاپ سه بعدی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت Royal DSM اخیرا به محصولات رشته ای (Filament) پلی آمید ۶/۶۶ پرشده با الیاف کربن دست یافته که Novamid® ID1030 CF10 نام گرفته و مخصوص چاپ سه بعدی طراحی شده است. با وجود اعمال درصد اندکی از الیاف کربن (۱۰ درصد) امکان ساخت نمونه های اولیه ی بسیار خوب و قطعات صنعتی ممکن شده است. تولید این قطعات سابقا تنها با استفاده از قالب گیری تزریقی ممکن بود ولی اکنون با وجود این آمیزه شرایط چاپ سه بعدی به خوبی وجود خواهد داشت. 
گفته می شود با چنین تولیدی فرایند چاپ سه بعدی یک قدم به تولید صنعتی نزدیک تر شده است. به گفته ی Hugo da Silva مدیر بخش تولید افزودنی (Additive manufacturing) در شرکت DSM : فناوری FFF چه در کاربردهای صنعتی و چه در فرایندهای ساخت نمونه اولیه (Prototypingfh) به سرعت در حال رشد است. با وجود مواد عملکرد بالای ما یعنی رشته های تولید پرشده با الیاف کربن، امکان ورود تولیدکنندگان به محدوده ی گسترده ای از کاربردها وجود خواهد داشت. 
تولید قطعات با Novamid® ID1030 CF10 دارای ۱۰ درصد الیاف کربن، محصولاتی قوی تر، سفت تر و چقرمه تر را ایجاد خواهد کرد. این محصولات مقاومت کششی بیشتر، مدول بالاتر و پایداری ابعادی بیشتری خواهند داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا