اخبار

ساخت یک دستگاه کنترل کیفیت مخصوص کامپوزیت ها

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر در نمایشگاه JEC World 2019 یک سازنده ی ماشین الات آلمانی با نام Mahlo GmbH دستگاهی کامل برای سنجش و کنترل مواد چندسازه ای با نام Qualiscan QMS 12 را معرفی خواهد کرد. این دستگاه با دارا بودن سامانه ی کنترلی عرضی، پارامترهای حیاتی نظیر وزن پایه، چگالی، ضخامت و نوع پوشش را مشخص می کند.

برای هر تولیدکننده ی چندسازه، دانستن تمامی ابعاد و ویژگی های محصول تولیدی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. این مساله نه تنها کمک می کند تا  کیفیت محصول بهبود یابد بلکه ذخیره ی قابل توجه موادی و هزینه ای نیز ایجاد شود. این دستگاه شامل روبش گرها (Scaners) و حسگرهای چندگانه ای بوده و برای انواع مختلفی از چندسازه ها مناسب شناخته می شود.

به طور کلی، ساخت چند سازه چالش های بسیار زیادی را دارد. شرکت Mahlo با دامنه ی تولیدات خود کمک بسیار زیادی به تولیدکنندگان این محصولات کرده است. اندازه گیری ویژگی های مختلف این محصولات بدون هیچگونه تاثیرگذاری بر ویژگی هایی نظیر درجه ی خشک شدن (Degree of Drying)، چگالی و ضخامت صورت می گیرد. روبش گرهای دستگاه به صورت عرضی بدون ایجاد هرگونه تداخل، تمامی سطح محصول تولیدی را روبش (Scan) می کتتد.

شرکت کنندگان در JEC2019 طرز کار دستگاه را از بابت اصول عملکردی تماما از Mahlo خواهند آموخت.  JEC 2019 در تاریخ ۱۲ تا ۱۴ ماه مارچ در پاریس برگزار می شود.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا