اخبار

ساخت TEM و AFM برای اولین بار در کشور

بسپار می نویسد، آراپژوهش امسال دستگاه میکروسکوپ الکترونی عبوری (TEM) را عرضه کرده است که برای شناسایی و آنالیز مواد در ابعاد نانومتری، تعیین ساختار و عیوب کریستالی موجود در مواد کارایی دارد. 

قنادی، کارشناس بخش میکروسکوپ الکترونی عبوری  شرکت آرا پژوهش افزود، این دستگاه در بخش تحقیقات مربوط به رشته­ های مهندسی و پزشکی نقش بسیار کاربردی­ دارد. دستگاه قابلیت استفاده در ولتاژهای 80 کیلو ولت را دارد و با استفاده از آن می ­توان نمونه ­های نانو ذرات را مورد بررسی و مطالعه قرار داد و ساختارهای کریستالی آن­ها را ارزیابی کرد. بررسی اثرات انواع تغییر شکل در لاستیک و پلاستیک از دیگر کاربردهای TEM است.

شرکت آرا پژوهش به عنوان تنها تولیدکننده دستگاه میکروسکوپ الکترون عبوری داخلی برای نخستین بار در کشور این دستگاه را تولید و به بازار عرضه کرده است. با توجه به اینکه این دستگاه تحقیقاتی است، دانشگاه ­ها، موسسات تحقیقاتی و وابسته به علوم پزشکی از جمله متقاضیان آن هستند. همچنین بیمارستان­ ها و موسسات بررسی پروتیین­ ها و باکتری ها از مشتریان این دستگاه هستند.

دستگاه به نمایش درآمده نمونه اولیه است و پس از رونمایی، متقاضیان بر اساس نیاز خود مراجعه خواهند کرد.


(ادامه دارد …)

متن کامل این مصاحبه را در شماره 177 ام ماهنامه بسپار که در خرداد ماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد. 

[EasyDNNnewsLink|355]

[EasyDNNnewsLink|356]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا