اخبار

سازندگان و عرضه کنندگان ماشین آلات فرآیندی پلیمرها دور یک میز نشستند/ همگرایی در هلیسایی

بسپار/ ایران پلیمر روز گذشته جمعی از سازندگان و عرضه کنندگان ماشین آلات فرآیند پلیمرها گرد هم آمدند تا با عارضه یابی آنچه موجب افتراق و انشقاق میان آنها و ایجاد دو تشکل شده بود، راهکارهای همسویی و همگرایی را یکبار دیگر مدنظر قرار دهند. 

هر چند به نظر می رسید اختلافات میان برخی افراد و پیشینه انتخابات هیات مدیره ها، موجبات چنین جریاناتی را فراهم آورده باشد، با اینحال هروس ابراهیمی رییس هیات مدیره انجمن (نوتاسیس) صنفی کارفرمایی ماشین سازان اصرار داشت که ذات و ماهیت ساخت ماشین آلات و بازرگانی در این حوزه، این تفکیک را ناگزیر ساخته است. سایر حاضرین در جلسه البته چندان موافق این ایده نبودند و علاوه بر اینکه هرویک یاریجانیان رییس هیات مدیره انجمن صنایع همگن ماشین سازان و تجهیزات پلیمری، دلیل حضور خود را پیش بینی همگرایی ها در نشست یاد شده عنوان کرد، سیروس بختیاری نیز معتقد بود با تغییری در نام می توان هر دو گروه سازنده و تاجر در این بخش را در یک تشکل گرد هم آورد تا صنعت ماشین آلات فرآیندی (پلاستیک) هر جا که لازم باشد، بتواند با توان حداکثری دست در کاران خود وارد کارزار شود. 

برداشت نماینده گروه رسانه ای بسپار از جلسه، تمایل بیشتر اعضای حاضر (حدود 25 نفر) به ایده همگرایی دو تشکل و تغییر نام و مهم تر از آن اساسنامه (به پیشنهاد هنریک اصلانیان) انجمن بود چنانکه بتواند متضمن منافع سازندگان و عرضه کنندگان، هر دو باشد. 
با توجه به برخی شائبه ها در خصوص اختلاف شخصی میان برخی افراد، عیسی غریبی با مثال آوردن از تجربه سالیان گذشته در انجمن صنایع همگن پلاستیک (استان تهران) در حضور مهدی پورقاضی، از انصراف خود و وی (به دلیل اختلاف نظرهای آن زمان) با هدف بقای بهینه انجمن گفت و پیشنهاد کرد در صورت لزوم این رویکرد مد نظر قرار گیرد که هرویک یاریجانیان اعلام کرد قبلا چنین پیشنهادی را مطرح کرده بوده است. 

 

جلسه به دلیل دعوت بیشتر افراد حاضر به جشن دید و بازدید نوروزی که به همت انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر برپا بود، نیمه کاره تمام و مقرر شد جلسات بعدی برای پیگیری موضوعات برگزار شود.      

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا