اخبار

سال نو، گام نو! نمایشگاه عمان پلاست، نقطه آغاز یک همکاری صادراتی

بسپار/ ایران پلیمر شهر مسقط عمان از 26 تا 28  فروردین پیش رو میزبان ششمین دوره از نمایشگاه عمان پلاست خواهد بود. در این راستا به معرفی این کشور و مزایای حضور در عمان پلاست پرداختیم.

 

معرفی عمان
سلطان نشین عُمان (به عربی: سلطنه عمان) کشوری پادشاهی در جنوب دریای عمان و همجوار با کشورهای امارات، عربستان و یمن است. پادشاه این کشور قابوس بن سعید بن تیمور البوسعیدی، معروف به سلطان قابوس است که محبوبیت زیادی بین عمانیها و بیشترین طول دوران پادشاهی را در بین دیگر حاکمان کشورهای عربی دارد.

مزایای عمان
عمان از ارزش بالای پولی برخوردار است و نزدیکی با فرهنگ ایرانی ها و آسان گرفتن صدور ویزا برای ایرانیان سبب شده مقصد جدید ایرانیان برای مهاجرت، گردشگری، سرمایهگذاری و کارکردن باشد؛ کشوری که در آن سوی تنگه هرمز همواره مقصدی نزدیک و مطمئن به شمار م یآمده و درحال حاضر هم این مقصد جذابیتهای خود را برای ایرانیان دارد، به طوری که این آمار رو به افزایش است.
این کشور همسایه، به تازگی با اعطای ویزای فرودگاهی به اتباع ایران موافقت کرده و مقامات هر دو کشور امیدوارند که با تسهیل روند اخذ ویزا بین دو کشور، روابط فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بین دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.
همچنین نباید از روابط حسنه تهران و مسقط غافل شد! این کشور روابط نسبتا خوبی هم در تمامی زمینه ها با ایران دارد. به طوری که بزرگترین هتل این کشور هم نامی فارسی دارد و به اسم گلستان نام گذاری شده است.
ثبات و ارزش بالای پولی عمان، روابط حسنه ایران و عمان، تسهیلات عمان برای تجار ایرانی و بازار بکر این کشور فرصتی استثنایی رادر اختیار صنعتگران و فعالان اقتصادی ایران قرار داده است.
نمایشگاه عمان پلاست 2019 میتواند نقطه آغاز همکاری صادراتی صنعت پلاستیک ایران و عمان باشد.

نمایشگاه عمان پلاست
ششمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی صنایع پلاستیک، لاستیک،پتروشیمی، بازیافت پلاستیک، چاپ و بسته بندی عمان پلاست؛ 26 – 28 فروردین 1398 (15-17 April 2019) در شهر مسقط در مرکز نمایشگاهی عمان برگزار خواهد شد.
اولین دوره این نمایشگاه در سال 2012 آغاز به کار کرد و دوره های بعدی آن در سالهای 2014 ، 2016 ، 2017 ، 2018 پی گرفته شد. بیش از 3000 بازدیدکننده از کشورهای مختلف از جمله جمهوری چک، چین، مصر، فرانسه، انگلستان ،ایتالیا، آلمان، گرجستان، تایوان، ترکیه، بحرین، هند، ایران، عراق، نیجریه، پاکستان، قطر، عربستان، امارات، یمن و عمان از پنجمین دوره این نمایشگاه بازدید کردند که 55 درصد آنها بازدیدکنندگان غیر عمانی بودند.
همچنین مشارکت کنندگان و غرفه گذاران دوره پیشین نمایشگاه از کشورهای چین، مصر، فرانسه، هند، ایتالیا، ایران، عمان، تایوان،ترکیه و امارات متحده عربی بودند. پیشبینی میشود مشارکت کنندگانی از بیش از 15 کشور در نمایشگاه امسال حاضر باشند. ششمین دوره نمایشگاه در بخشهای مختلف صنعت پلاستیک و پلیمرها از جمله موارد زیر برگزار خواهد شد:
– مواد اولیه: مواد اولیه لاستیک و پلاستیک، مواد شیمیایی، افزودنیها، چسبها، کاتالیستها، حلالها ،کامپاندهای پوشش، دای و جوهر چاپ، الیاف و الیاف تقویت شده، ترموپلاستیکها و ترموستها ،ترموپلاستیک الاستومرها
– تکنولوژی و ماشین آلات بستهبندی پلاستیک، تجهیزات و خدمات
– ماشین آلات و تجهیزات فرایندی و پیش فرایندی: ماشین آلات دمشی و فرایندی؛اکسترودر و خطوط اکستروژن برای فیلم ها و فیلامنتها، لوله و کابل، فوم؛ تجهیزات پالتروژن، ماشین آلات قالبگیری دورانی، پرس، قالب و دای، ماشین آلات صنعت تایر
– تجهیزات و ماشین آلات پسافرایندی: ماشین آلات ترموفرمینگ، ماشینآلات سوکت زنی لوله ها ( Belling machine )، ماشین آلات و تجهیزات فرایند بازیافت
– تجهیزات کنترل و اندازهگیری: تجهیزات کنترل فشار و دما؛ تجهیزات اندازهگیری خواص رئولوژیکی، خواص مکانیکی و دینامیکی، خواص نوری و الکتریکی؛ تجهیزات دقیق اندازه گیری وزن

-قطعات و اجزا: نازل، سیلندر و مارپیچ، المانهای حرارتی، قالب تزریق
– لاستیک و تایر: مواد اولیه و افزودنی، محصولات تمام شده لاستیکی؛ ماشین آلات و تجهیزات اندازه گیری صنعت لاستیک، محصولات الاستومری و جراحی، کلندر
-محصولات نیمه تمام شده، اجزای تکنیکی و پلاستیکهای تقویت شده
-محصولات تمام شده پلاستیکی
-خدمات: خدمات مشاوره، کتابهای تخصصی، بازرگانی، خدمات نرم افزاری کامپیوتر

 

در صورت تمایل به بازدید از این نمایشگاه می توانید با دفتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری تشریفات به شماره 02122852528 (30 خط) تماس بگیرید. 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا