اخبار

سامانه سوت زنی راه اندازی شد!

بسپار/ایران پلیمر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با راه‌اندازی سامانه «سوت زنی»، تخلفات و گزارش‌ها از فساد را در شرکت‌ها و صندوق های زیرمجموعه های این وزارتخانه پیگیری می‌کنیم.

 حجت الله عبدالملکی روز شنبه در آئین رونمایی از سامانه «سوت زنی» در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: این سامانه روی سایت اصلی وزارتخانه وجود دارد و مردم می‌توانند گزارش‌های فساد را مرتبط با هر سازمان و یا شرکتی ثبت کنند، هر شخصی می‌تواند گزارش خود را به عنوان گزارشگر حرفه‌ای ثبت و همکاری کند، حتی می‌توانند گزارش را بدون ثبت هیچ اطلاعاتی ثبت کنند. سامانه یک رمز ورود برای فرد تعریف می‌کند و او می‌تواند نتیجه را اعلام کند. این یک فرصتی برای گروه وزارتخانه است تا با اختلالات، فساد و تبانی آشنا شوند و فایل‌هایی نیز قابل بارگزاری است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نظارت همگانی از امروز آغاز شده است، اضافه کرد: ۱۵۰ هزار همکار در کشور داریم که می‌توانند موارد فساد  را گزارش کنند و مردم نیز دسترسی به سامانه دارند. با ایجاد شفافیت و بستر امن برای گزارشگری منافذ فساد را ببندیم.

وی گفت: ممکن است با تبانی چیزی را ارزان‌تر بفروشند در این صورت اصلاً نباید احساس امنیت کنند. بسیار جسارت می‌خواهد در این شرایط کسی فساد انجام دهد. قطعاً ما گزارش‌هایی را دریافت خواهیم کرد و به این گزارش‌ها رسیدگی خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: یکی از اقداماتی که انجام شد جمع آوری پرونده‌ها بود که محورها و گزارش‌ها را گردآوری کرده و راستی آزمایی اولیه را انجام دادیم؛ علاوه بر آن، مکاتبه‌ای با رؤسای دستگاه‌های وزارتی کشور، ریاست دیوان محاصبات کشور ، وزیر اطلاعات، ریاست کمیسیون اصل نود مجلس، رئیس سازمان سپاه، بازرسی ریاست جمهوری که مراجع اصلی نظارتی در کشور هستند، داشتیم و درخواست کردیم پرونده‌های مفتوح و ئیا گزارش و سرنخ‌هایی دارند به ما بدهند تا بررسی‌های لازم را انجام دهیم و پرونده‌ها تدوین و تکمیل شود.

صدای بورس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا