اخبار

سخنرانی علیرضا میربلوک، دبیر و عضو هیات مدیره خانه صمت استان تهران با موضوع “سرمایه گذاری هوشمند و دستیابی به توسعه پایدار” در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی

بسپار/ایران پلیمر روز چهارشنبه و در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی دبیر خانه صنعت و معدن و عضو هیات مدیره این خانه، مهندس علیرضا میربلوک سخنانی با عنوان “سرمایه گذاری هوشمند و دستیابی به توسعه پایدار را ارایه کرد.

در بخشی از این سخنرانی آمده بود:

مغایرت ها و پیشنهادها در اسناد بالادستی برای استان تهران:
1- در هدف گذاری ظرفیت تولید برخی از صنایع منتخب در افق سال 1404 در برنامه راهبردی وزارت صنعت اعداد در برخی بخش ها به عنوان مثال پلاستیک اصلا دیده نشده است.
2- در بخش رویکرد و جهت گیری فعالیت های استان تهران برخی صنایع نظیر لوازم خانگی، صنایع پلاستیک، صنایع غذایی، آشامیدنی، صنایع نظامی و… پیش بینی نشده اند.
3- بازنگری جدی تعریف فعالیتهای صنعتی در شعاع 120 کیلومتری امری واجب و ضروریست. در حالیکه امروزه بسیاری از صنایع درون شهرهای اصلی کشورهای توسعه یافته وجود دارند، شاهد کلی نگری در تعریف آلایندگی در کشورمان برای کلانشهرها هستیم

4- زیر ساختهای استانی، نظیر بهره مندی از شهرک های فناوری با برنامه ها کافی نیست. بی معناست که اهداف غایی استان بی بهره از زیر ساخت های فناوری هستند.

5-سرشماری تعداد شاغلین دراسناد بالادستی محدود به کارگاه های بالای 10نفر می شود که این محاسبات با سطح و توزیع توان نیروی انسانی در استان تهران در تضاد کامل است. شاهد براین مدعا تعداد بسیار بالاتر جوازهای کسب صنعتی در استان تهران در مقایسه با گواهی های فعالیت صنعتی و پروانه های بهره برداری است.
6 -جذب سرمایه گذاری خارجی در سال95 فاصله معناداری بابرنامه دارد (27میلیون دلار در مقایسه با 1میلیارد دلار)
7- در اسناد بالادستی می بایست بازنگری سرانه مصرف و تطابق کلیه اقلام با کشور های توسعه یافته به ویژه برای استان تهران صورت پذیرد.به عنوان مثال سرانه مصرف مواد پلاستیک در کشور های توسعه یافته 125 کیلوگرم و درایران حدود 35کیلوگرم است.
8- صنایع آینده دار استان در برخی موارد احتیاج به بازنگری جدی دارند.

الزامات فوری و ضروری در استان تهران:
1.رفع مشکلات مدیریتی ناشی از سوء مدیریت در بخشهای مختلف
2. لزوم توسعه ارتباط مستمر با کشورهای توسعه یافته در راستای انتقال تجربیات و دانش مدیریتی شهرهای بزرگ
3. لزوم بازنگری محدودیت فعالیت های برخی رشته ها در شعاع 120 کیلومتری
4.لزوم بازسازی و نوسازی در صنایع و معادن و ارتقای بهره وری
6. پیشگیری از بروزفاجعه در بلایای طبیعی بخصوص زلزله که سرمایه ها را به فنا خواهد داد

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا