اخبار

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری پتروشیمی پی‌تی‌‌تی تایلند در زمینه محیط زیست

بسپار/ایران پلیمر شرکت پی‌تی‌تی گلوبال کمیکال تایلند تا سال 2030 برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا یک میلیارد دلار سرمایه گذاری می‌کند.

شرکت پتروشیمی پی‌تی‌تی گلوبال کمیکال (PTT Global Chemical) در تایلند روز پنجشنبه (29 مهرماه) نقشه راه تحقق هدف به صفر رساندن مقدار انتشار کربن تا سال 2050 میلادی از جمله برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری تا سقف یک میلیارد دلار تا سال 2030 میلادی برای دستیابی به اهداف جلوگیری از انتشار کربن را ترسیم کرد.

شرکت پی‌تی‌تی گلوبال کمیکال به همراه شرکت‌های تابعه و وابسته‌اش با ‌عنوان گروه جی‌سی (GC)، در نظر دارند تا سال 2030 میلادی 20 درصد از حجم کنونی انتشار گازهای گلخانه‌ای خود بکاهند.

کنگرپان اینترآنگ، مدیرعامل گروه جی‌سی گفت: افزون بر این، ما در نظر داریم در زنجیره ارزش خود حجم انتشار گازهای گلخانه ای را تا 50 درصد کاهش دهیم و مشتریان و عرضه‌کنندگان‌مان را وادار کنیم در این تعهد مشارکت کنند.

نقشه راه شرکت پتروشیمی پی‌تی‌تی گلوبال کمیکال برای دستیابی به هدف به صفر رساندن انتشار کربن تا سال 2050 شامل سه اصل اساسی، حداکثر کارآیی در همه دارایی‌ها، انتقال سبد سهام خود به مشاغل کم‌کربن و اجرای «راه‌حل‌های طبیعت‌دوستانه» خواهد بود، این در حالی است توسعه و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نو جذب کربن ادامه خواهد داشت.

شرکت آمریکایی این شرکت تایلندی به نام نیچرورکس (Natureworks) در ماه اوت اعلام کرد که ساخت تاسیسات یکپارچه تولید پلیمرهای زیستی در تایلند در سه ماه دوم سال 2022 آغاز می‌شود.

شرکت پتروشیمی پی‌تی‌تی گلوبال کمیکال پیش ‌بینی می‌کند فعالیت تجاری کارخانه رزین‌های پلاستیکی بازیافتی با ظرفیت تولید سالانه 45 هزار تن واقع در استان رایونگ تایلند در سه ماه چهارم امسال آغاز شود.

انتظار می رود این کارخانه سالانه 30 هزار تن پلی‌اتیلن ترفتالات بازیافتی (R-PET) و 15 هزار تن پلی‌اتیلن سنگین بازیافتی (R-HDPE) تولید کند.

غول پتروشیمی تایلند همچنین یک پروژه سرمایه‌گذاری مشترک در صنعت پلاستیک با شرکت ژاپنی کاراری (Kuraray) دارد که اکنون در حال ساخت یک کارخانه در استان رایونگ تایلند با هدف تولید سالانه 13 هزار تن پلی‌آمید پلاستیکی و سالانه 16 هزار تن استایرن هیدروژنه است.

انتظار می رود این کارخانه تا سال 2022 فعالیت تجاری خود را آغاز کند.

 

نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا