اخبار

سرمقاله تبسم علیزادمنیر در شماره 255 ماهنامه بسپار/ راه طولانی پیش رو

بسپار/ ایران پلیمر بیست و پنج سال زمان زیادی در بستر تاریخ نیست، در طول عمر انسانی ما چرا. ربع قرن می تواند متوسط یک سوم حیات ما باشد. بانیان، گردانندگان و همکاران بسپار ربع قرن از عمر خود را در کنار شما سپری کردند، همراه با تک تک خوانندگان خود و دست در کاران علوم و صنایع پلیمر و پوشش.

بسپار با بسیاری از شما، بسته خاطرات مشترک حرفه ای دارد که وقتی به آن رجوع می کند، سرشار از حمایتی است که قدردان هر ذره اش هستیم.

به عنوان یک گروه رسانه ای متشکل از مجلات بسپار و پوشرنگ و بعدها ایران پلیمر، بسپار+،  پلیمریس، رادیو پلیمر و دیگر فرزندان خود، تلاش کرده تا تعریف جدیدی از رسانه را در صنعت پلیمر و پوشش در ایران اجرایی کند. تعریفی که قبل از خود و شاید بعد از خود هم (البته تا امروز) مابه ازایی نداشته و آن دنبال کردن چارچوب های ژورنالیسم علم بوده است. شاید این هدف وقتی که ما خیلی کم سال و 20 و چند ساله بودیم، در ذهنمان به پختگی امروز و حالا نبود (چنانکه از این پس هم راه طولانی برای بالیدن پیش رو خواهد داشت)  ولی یادمان هست که همیشه در جلسات تحریریه این وجه علمی برای همه ما بسیار پررنگ بود و سایر جنبه ها را کاملا تحت تاثیر خود داشت.

بعدتر به هر حال به عنوان یک بنگاه اقتصادی کاملا خصوصی، که هیچ حمایتی را از نهادهای دولتی و غیردولتی دریافت نمی کرد تا حالا متکی به درآمدهای تبلیغاتی بوده و هرگز مرز میان تبلیغات و محتوای تولیدی تحریریه را نشکسته است.

ما در مجموعه رسانه ای بسپار با به همکاری گرفتن ده ها دانشجو و دانش آموخته پلیمر در مقاطع تحصیلات تکمیلی ارشد و دکترا زیر نظر دبیران ارشد تحریریه سعی کردیم با آموزش و تربیت یک نسل نویسنده، عنوان ژورنالیست های علم، برازنده همکارانمان در هر کجای دنیا باشد. در جایگاه یک رسانه تخصصصی در عین حال از همکاری ده ها کارشناس و مدیران ارشد صنعت پلیمر و پوشش هم برخوردار بودیم و این دو بخش هرگز در رسانه ما بدون دیگری قابل تصور نبوده است. ما علم را برای صنعت کشور می خواستیم و صنعت کشور هر کجا که لازم بوده دستاوردهای خود را با خوانندگان ما در میان گذاشته است.

از این به بعد هم قطعا در روش های ارایه تولیدات خود در قالب متون تخصصی و غیر آن و در بستر یک بنیاد رسانه ای تغییراتی همپای تحولات روز دنیا خواهیم داشت، ولی حتما و امیدواریم بتوانیم بر همین اصول جاری باقی بمانیم.

برای ما بانیان بسپار که بی سرمایه مالی و تنها با اعتقادی راسخ به آنچه که می خواستیم، قدم در راه انتشار مجلات بسپار و پوشرنگ و اداره این گروه رسانه ای گذاشتیم، ارزشمندترین سرمایه و پشتیبان، همراهی شما بوده و با تکیه بر این پشتوانه بی نظیر عزم خود را برای آینده جزم کرده ایم.

تبسم علیزادمنیر

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا