اخباراخبار ویژه

سرمقاله تبسم علیزادمنیر در شماره نوروزی مجلات بسپار/ سکوت سرشار از خیلی چیزهاست

بسپار/ ایران پلیمر شماره نوروزی امسال گروه مجلات بسپار، حس و حال همیشگی را احتمالا از دید خوانندگان نخواهد داشت. ما مثل هر سال توان روانی لازم برای حتی “یک کار خوب” را که در تمام سالهای اخیر دنبال کرده بودیم، نداشتیم. به عنوان یکی از همین جامعه صنعتی (و البته غیرصنعتی) که تلاش می کند تا برای تغییرات، معترضی جدی در راستای بهبود وضعیت موجود باشد، ما هم کماکان در همین مسیر خواهیم ماند. بسیار از دست داده ایم، خصوصا جان ها. پس ارزش ثابت قدم بودن را می دانیم.

 

فکر کردم شاید لازم باشد گزارشی از فعالیت های رسانه ای گروه، در سالی که پشت سر می گذاریم، در اختیار دنبال کنندگان همیشگی خود قرار دهیم.

 

  • مجله بسپار امسال هم، 11 شماره منتشر کرد (غیر از فروردین ماه). در هر شماره روی یک موضوع خبری متمرکز بودیم و تقریبا تمامی زیرشاخه های این صنعت را پوشش دادیم. مجله در نیمه هر ماه به دست مشترکین رسید.
  • مجله پوشرنگ هم 6 شماره در سال 1401 منتشر شد، به روال همه سالهای انتشار خود، در پایان ماه های زوج سال.
  • نسخه های الکترونیک بسپار در کنار نسخه های کاغذی مخاطب بیشتری در سال جاری پیدا کردند و این استقبال موجب شد تا نسخه های الکترونیک علاوه بر امکان دانلود بر روی سایت ایران پلیمر از طریق اشتراک سالانه، به صورت تک نسخه از فروشگاه های اینترنتی خرید کتاب و مجله طاقچه و فیدیبو نیز قابل دسترس باشد.
  • پادکست رادیو پلیمر ایران امسال در بخش تاریخ شفاهی علوم و صنایع پلیمر و پوشش سه اپیزود جدید داشت که در کنار دیگر اپیزودهای خبری منتشر شد.
  • نخستین فروشگاه اینترنتی کتابهای تخصصی (پلیمر و پوشش) هم کار خود را بر روی وبگاه این گروه رسانه ای یعنی polymervapooshesh.ir و تحت عنوان بسپار+ آغاز کرد. به زودی با فعالسازی مجوز نشر قدیمی در این مجموعه، کتاب های تخصصی بیشتری به صورت فیزیکی و الکترونیکی به چاپ خواهد رسید تا بخشی از تقاضای جامعه پلیمر و پوشش کشور را در تامین داده های تخصصی تامین کند.
  • راه اندازی فاز نخستIPolyJob  پلتفرم آموزش، استخدام و آماده به کار نیروی انسانی در حوزه پلیمر و پوشش از دیگر امور انجام شده در این گروه رسانه ای بود. در فاز نخست با جمع آوری داده های دانش آموختگان و کارکنان در همه سطوح مبتدی و متخصص امکان پردازش این داده ها برای فازهای بعدی پروژه فراهم خواهد شد. جذب نیروی انسانی اخیرا بیش از همیشه به چالشی برای کارآفرینان تبدیل شده است. این پلتفرم می کوشد با شناسایی، اعتبارسنجی و در صورت لزوم آموزش و رتبه بندی کارکنان در حوزه علوم و صنایع پلیمر و پوشش فرآیند کاریابی و استخدام را تسهیل و در عین حال مطمئن تر کند.
  • به طور طبیعی فرآیند به روزرسانی بانک های اطلاعاتی، سایت خبری تخصصی و شبکه های اجتماعی این گروه همچون گذشته کار خود را پی گرفته بودند.

 

به قول دوستی، آرزو که می توانیم بکنیم … آرزو کنیم آنچه همه ما در چشم انداز اقتصادی و پیش بینی سال آینده می بینیم (چنانکه در صفحات پیش رو از زبان مدیران صنعت پلیمر و پوشش می خوانید)، درست نباشد، مگر یک چیز. آن هم تغییر در همه چیزهایی که به بهتر شدن کیفیت زندگی ایرانی ها منتهی شود.

 

تبسم علیزادمنیر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا