اخبار

سرویس‌دهی خط کانتینری چابهار به شرق دور، هر دو هفته یکبار

بسپار/ ایران پلیمر مدیرعامل شرکت حمل کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه علی‌رغم افزایش چشمگیر عملیات حمل بار از سوی گروه کشتیرانی در سال گذشته، امسال نیز رکورد سال قبل در بخش حمل کانتینری شکسته خواهد شد، گفت: از این پس هر دو هفته یکبار کشتی‌های کانتینری با ظرفیت بالا به‌صورت مستقیم از خاور دور به بندر چابهار تردد خواهند داشت.

مجید سجده با اعلام اینکه شرکت حمل کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران امسال نیز در تداوم رویکرد ارزش‌آفرینی سال قبل رکورد حمل کانتینر را شکسته است، تصریح کرد: برآورد ما در بخش حمل بار کانتینری آن است که تا پایان سال جاری رکورد سال قبل خود را در عملیات حمل کانتینر به مقدار ۱۵ درصد افزایش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه در حال راه‌اندازی خطوط جدید حمل بار کانتینری به بنادر مختلف هستیم، به ورود نخستین شناور کانتینری این شرکت با ظرفیت ۶۵۰۰ TEU کانتینر به بندر چابهار اشاره کرد و گفت: ایجاد خط منظم کانتینری از/به چابهار-شرق دور، دستاوردی ملی برای گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به خصوص حمل‌ونقل کانتینری این گروه است.

مدیرعامل شرکت حمل کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درخصوص فعالیت این خط منظم کانتینری تصریح کرد: از این پس هر دو هفته یکبار کشتی‌های کانتینری با ظرفیت بالا به صورت مستقیم از خاور دور به بندر چابهار تردد خواهد داشت و این اقدام استمرار می‌یابد.

سجده با تأکید بر اینکه سازمان منطقه آزاد چابهار و سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه راه‌اندازی خط کانتینری به بندر چابهار، همکاری خوبی با گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند، ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در زمینه توسعه ترانزیت و رونق کریدور شمال-جنوب توفیقات بیشتری نصیب گروه کشتیرانی شود.

وی در ادامه اظهارات خود با یادآوری اینکه در حال حاضر کشتی‌های بزرگتر کانتینری این شرکت با ظرفیت ۱۴ هزار و ۵۰۰ TEU به دلیل امکانات محدود بندر چابهار، امکان پهلوگیری در این بندر را ندارند، افزود: در صورت نصب گنتری کرین‌ها (جرثقیل دروازه‌ای) در بندر چابهار این محدودیت نیز تا حد زیادی رفع خواهد شد.

به گزارش کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل شرکت حمل کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در عین حال تأکید کرد: مهم‌ترین عوامل برای توسعه ترانزیت از بندر چابهار، توسعه پسکرانه این بندر در بخش‌های مختلف جاده‌ای و ریلی است.

سجده در پایان اظهارات خود از دیگر موانع عدم توسعه ترانزیت از بندر چابهار به بالا بودن کرایه حمل زمینی از این بندر اشاره کرد و گفت: حمل جاده‌ای کانتینر از این بندر به اصطلاح دوسر بار نیست؛ اما اگر کانتینرها دوسر بار شوند مطمئناً امکان توسعه فعالیت‌ها بیش از پیش وجود دارد و بندر چابهار می‌تواند شانه به شانه بندرعباس توسعه یابد. البته ترانزیت منطقه از چند مسیر در حال رخ دادن است. از سمت شرق پاکستان بسیار فعال است، بندر کراچی و گوادر زیرساخت‌های بسیار مناسبی را فراهم کرده‌اند. از سوی دیگر بندر ام‌القصر عراق در حال توسعه است که در این میان بندر چابهار می‌تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند و بر این اساس در صورتیکه پسکرانه، خط راه‌آهن و جاده توسعه یابد مطمئناً بندر چابهار بیش از این فعال خواهد شد.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا