اخبار

یک دانش آموخته پلیمر سرپرست جدید دانشگاه صنعتی شریف شد

بسپار/ ایران پلیمر محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی دکتر «سیدعباس موسوی» را به عنوان سرپرست «دانشگاه صنعتی شریف» منصوب کرد.

در حکم محمدعلی زلفی‌گل خطاب به سیدعباس موسوی آمده است: انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی و روحیۀ انقلابی و توجه به راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران و یاوران علمی(کارکنان)، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری به ویژه «تقویت ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت» با رویکردی تحول گرایانه و مسأله محور در راستای تحقق «تمدن نوین اسلامی» حرکت در مرزهای دانش و دستیابی به دیپلماسی و مرجعیت علمی به انجام رسانید.

توفیق روزافزون جنابعالی را در پیش‌برد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، از درگاه پروردگار متعال خواستارم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه‌ای جداگانه از خدمات و تلاش‌های دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در مدت زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

موسوی دانشیار دانشکده مهندسی شیمی و نفت و دانش آموخته مقطع کارشناسی مهندسی شیمی در سال ۷۸ است که در گرایش طراحی فرآیندهای صنایع نفت درس خود را گذرانده و کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، گرایش مهندسی پلیمر را از شریف گرفته و دکتری مهندسی شیمی، گرایش مهندسی پلیمر را هم از دانشگاه صنعتی شریف در سال ۸۶ گرفته است.

تغییر ریاست دانشگاه شریف پیرو اتفاقات در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان پردیس کیش دانشگاه (حضور دانش آموختگان خانم با حجاب اختیاری) صورت گرفته است. علی شمسی پور، سخنگوی وزارت علوم در آن زمان در توییتی اعلام کرده بود: وزیر علوم دستور پیگیری و بررسی و اعلام نتیجه ظرف ۴۸ ساعت را صادر کرده است. با متخلفین در هر سطحی برخورد قانونی و جدی انجام خواهد شد.

دانشگاه صنعتی شریف نیز پس از آن در اطلاعیه ای اعلام کرد: «مراسم دانش‌آموختگی ۸۱ نفر از دانشجویان پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف در جزیره کیش، روز پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲، برگزار شد. متأسفانه، در بخش پایانی مراسم، هنگام اهدای جوایز و گرفتن عکس دسته‌جمعی، مواردی از عدم رعایت شئونات و قوانین مشاهده شد که در شأن خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی شریف نبود و منجر به امتناع رئیس و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه از مشارکت در اهدای بخشی از جوایز و ترک سالن همایش از سوی رئیس دانشگاه شد. دانشگاه صنعتی شریف، ضمن محکوم‌کردن ناهنجاری اتفاق‌ افتاده در آن مراسم و عذرخواهی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و همه دلسوزان جمهوری اسلامی ایران، اهتمام مسئولین دانشگاه به برخورد جدی با مسببین این رخداد و افرادی که در این زمینه قصور یا تقصیری داشته‌اند را در اسرع وقت اعلام می‌نماید.»

به دنبال این اتفاق رییس پردیس بین‌المللی کیش این دانشگاه استعفا کرد و رضا یوسفی به عنوان سرپرست پردیس بین الملل شریف کیش منصوب شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا