اخبار

سطوح ضدشیوع ویروس برای مبارزه با بحران COVID-19

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر برخی از متخصصین حوزه پوشش سطح به صورت مجازی در انجمن سلطنتی شیمی گرد هم آمدند تا مباحثی را پیرامون فناوری‌های سطح در مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا مطرح کنند.

بیش از ۱۳۰ نفر از دانشگاهیان، متخصصین صنعتی و افرادی از سازمان‌های بهداشتی و حمل‌ونقل به صورت مجازی در یک رویداد که با همکاری فدراسیون پوشش سطح بریتانیا، انجمن بازرگانی بریتانیا و برخی تامین‌کنندگان در این کشور برگزار شد، شرکت کردند.

این وبینار به منظور شناسایی چالش‌ها و به اشتراک‌گذاری دانش در خصوص تکنیک‌هایی برگزار شده است که از گسترش این ویروس در زمان حال و در آینده جلوگیری خواهد کرد. پوشش‌های سطح ضدشیوع شامل عواملی هستند که از رشد میکروارگانیسم‌ها بر روی سطوح مواد جلوگیری می‌کنند و به منظور کاربرد احتمالی در کلینیک‌های پزشکی، کاربردهای صنعتی و محلی به صورت روزافزون مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

همان‌طور که در حوزه چالش‌های فنی وجود دارد، شاید به همان میزان نیز با چالش‌های قانون‌گذاری مواجه است که پیش از آن که بتوان از این مواد در فضاهای عمومی استفاده کرد، می‌بایست برطرف شوند.

خانم Helen Pain مدیر اجرایی انجمن سلطنتی شیمی می‌گوید: «ما در حال حاضر تعدادی فناوری و تکنیک را در نظر داریم اما به وضوح لازم است خروجی این پژوهش‌ها تسهیل شده و چنین گردهم‌آیی‌هایی گامی مهم در راستای پیشبرد این اهداف خواهد بود. تعیین جهت‌گیری ما از این به بعد اهمیت بسیار دارد، چرا که این امر نشان‌دهنده گستره و تنوع دیدگاه‌ها و تجربیات در انجمن است و به همین دلیل است که ما از هر کسی که در این حوزه نظری دارد درخواست کرده‌ایم که به گروه ما بپیوندد.»

این رویداد توسط Stuart Clarke استاد دانشگاه علوم سطح در دانشگاه کمبریج و عضو کمیته فنی پوشش سطح در گروه Interest برنامه‌ریزی و به میزبانی Tom Bowtell مدیر اجرایی شرکت BCF اجرا شده است.

پروفسور Clarke می‌گوید: «این نیاز دقیقی است که اطلاعات و بینش جدیدی را پیرامون پوشش‌های سطح ضدشیوع در شرایط فعلی در اختیار ما قرار داده است؛ به ویژه در حوزه تایید رفتارهایی که از شیوع جلوگیری کند و محصولات مناسب را به موقع به دست مصرف‎‌کنندگان برساند. گروه پوشش سطح در تلاش است با افراد و سازمان‌هایی با محصولات مشابه ارتباط بگیرد تا به این ترتیب تجهیزات تخصصی خود را در حوزه مقابله با شیوع گسترش دهد. در بلندمدت، فعالیت‌هایی ممکن است در حوزه بازطراحی آگاهانه فرمولاسیون محصولات صورت گرفته و حتا جایگزین‌های دیگر با کارکرد مشابه در نظر گرفته شود.»

آقای Bowtell می‌گوید: «پاسخ بسیار مثبتی که از اعضای این انجمن دریافت کردیم که بسیاری از آن‌ها محصولات یا فناوری‌هایی دارند که پتانسیل پاسخگویی به نیاز ایجادشده در شرایط بحران را دارد. مواجهه با موانع قانونی یکی از اصلی‌ترین چالش‌های ما برای این دست فناوری‌هاست و رابطین ما دائماً با قانون‌گذاران در سطح بریتانیا و اروپا در تماس هستند تا از تلاش‌های شرکت‌ها به عنوان یک اولویت با فوریت حمایت کنند.»

مباحث پیشرفته در حال حاضر در پلتفرم‌های بحث گروهی در جریان است که امکان پیوستن دیگر شرکت‌کنندگان را به این گروه باقی گذاشته است. گروه پوشش سطح به تسهیل ارتباطات ادامه می‌دهد تا به این ترتیب همه در این کار مهم مشارکت داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا