اخباراخبار ویژه

سعید زمانزاده، نایب رییس هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر: سیاست یک بام و دو هوا/ افزایش 28 درصدی قیمت پایه مواد پلیمری

بسپار/ ایران پلیمر نائب رییس اول انجمن ملی پلیمر ایران گفت: امروز ساز و کار قیمت گذاری محصولات پایه پتروشیمی تغییر کرد و قیمت مبنا به جای ارز 28هزار و500 تومان، بیش از 36 هزار تومان شد؛ این در حالیست که در جلسات متعدد آقای وزیر بارها تاکید کرده اند که حداقل در سه ماه اول سال 1402 هیچ برنامه ای برای تغییر قیمت وجود نخواهد داشت.

سعید زمان زاده نائب رییس اول انجمن ملی پلیمر ایران و رییس کمیسیون بازرگانی در گفتگو با خبرنگار اینپیا گفت: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود، مهم ترین مسئله کشور در سال گذشته را موضوع اقتصاد و معیشت مردم دانستند و تاکید کردند امسال نیز مسئله اصلی کشور اقتصاد است و بر همین اساس “مهار تورم و رشد تولید” را شعار سال 1402 نامیدند؛ بنابراین تمام سیاست های دولت باید برای تحقق این مهم متمرکز گردد.

وی افزود: اما متاسفانه از ابتدای سال جاری شاهد تحرکاتی هستیم که نه تنها همسو و هماهنگ با سیاست گذاری کنترل تورم نیست بلکه با ایجاد شوک تورمی ناامیدی و دلسردی را برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به همراه می آورد. زمان زاده اظهار کرد: چرخش یکباره تغییر نحوه قیمت گذاری مواد اولیه در هفته اول سال جاری نمونه بارز تصمیمات مغایر با سیاست کنترل تورمی است که به یک باره اتخاد می شود و موجبات شک و تردید فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان را فراهم می کند.

 

بیشتر بخوانید


رییس کمیسیون بازرگانی ادامه داد: تنها به فاصله کمتر از 10 روز، تغییر رویه ای که موجب افزایش قیمت حدود 28 درصدی مواد پایه پتروشیمی شود؛ چه پیامی را می تواند برای کنترل تورم و رشد اقتصادی داشته باشد؟
وی اظهار کرد: بسیاری از تولیدکنندگان در صنایع تکمیلی قراردادهایی با نرخ ثابت و بدون تعدیل با دستگاه های دولتی دارند که این اقدام مشکلات جدی و خسارات غیرقابل جبرانی را به این واحد ها تحمیل خواهد نمود.

زمان زاده گفت: وزیر محترم صمت در جلسات متعدد به صراحت اعلام کرد که فعلا هیچ برنامه ای برای تغییر قیمت گذاری محصولات پایه پتروشیمی با ارز 28هزار و 500 تومان ندارند اما امروز ساز و کار قیمت گذاری محصولات پایه پتروشیمی تغییر کرد و قیمت مبنا به جای ارز 28هزار و500 تومان، بیش از 36 هزار تومان شد.

وی افزود: متاسفانه تولیدکنندگان از این تناقضات و عدم صداقت مسئولین به شدت ناراحت هستند؛ همچنین به چالش کشیدن سرمایه اعتماد، تمام برنامه های توسعه ای کشور را تحت شعاع قرار می دهد.نائب رییس اول انجمن ملی پلیمر ایران بیان کرد: انجمن ملی صنایع پلیمر به نمایندگی از اعضای تشکلی و تولیدی اعتراض شدید خود را نسبت به تغییر رفتار و گفتار مسئولین ذیرربط اعلام می دارد و به صراحت اعلام می کنیم تبعات این گونه رفتارها موجب بی اعتمادی و ناامیدی تولیدکنندگان می گردد.

 

اینپیا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا