اخبار

سهم افزودنی های PVC در بازار افزودنی‌ها چقدر است؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، بر اساس گزارش BBC Research بازار جهانی افزودنی‌های پلاستیک‌ها تا سال 2021 به 64/6 میلیارد دلار خواهد رسید. روند فزاینده تقاضای محصولات بر پایه PVC منجر به رشد مصرف نرم‌کننده‌های PVC شده است. بر اساس این گزارش، فتالات‌ها بیش از 90% بازار افزودنی‌های PVC را به خود اختصاص داده‌اند. 

این مواد نه تنها منجر به بهبود خواص مذاب و شرایط قالب‌گیری PVC می‌شوند، بلکه به بهبود استحکام مکانیکی، پایداری و خواص شیمیایی نیز می‌‌انجامد. این نرم‌کننده‌ها به حفظ خواص مولکولی PVC در برابر گرما و تنش‌های برشی بالا حین فرایند کردن کمک شایانی می‌کنند. همچنین، استفاده از پایدارکننده‌ها و روانکارها (lubricant) در بهبود شرایط فرایندی PVC مفید می‌باشند. از سوی دیگر، استفاده از مواد ضداکسنده از تخریب ساختار شیمیایی بسپار نایلون حین قالب‌گیری جلوگیری بعمل می‌آورد.

ارزش بازار جهانی افزودنی‌های پلاستیک در سال 2015 برابر 2/48 میلیارد دلار برآورد شد که این مقدار در انتهای سال 2016 به 50/6 و در سال 2021 برابر64/6 پیش‌بینی شده است. مواد اصلاح‌کننده خواص، بعنوان بزرگترین بخش این بازار، با نرخ رشد 5/2 درصد تا انتهای سال 2016 به ارزش 27/9 میلیارد دلار و در سال 2021 به 35/9 میلیارد دلار خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا