اخبار

سهم لرستان از تسهیلات ارزان قیمت چقدر است؟

بسپار/ایران پلیمر مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بر ضرورت تحقق تعهد اشتغال همه دستگاه‌های اجرایی در استان تاکید کرد و خواستار پیگیری روزانه برای ورود اطلاعات در سامانه رصد شد.

علی جهانی روز گذشته (یکشنبه) در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری با اشاره به عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در ثبت اشتغال تعهد شده در سالجاری، اظهار کرد: با توجه به تدوین سند اشتغال و تعهد و پیش بینی ۴۱ دستگاه اجرایی در خصوص ایجاد اشتغال از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۵ هزار شغل جدید در سامانه رصد به ثبت رسیده که لازم است این روند سرعت بیشتری بگیرد.

وی افزود: برخی از دستگاه‌های اجرایی استان با پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸ و دیگر اعتبارات شغل‌هایی ایجاد کرده‌اند اما هنوز در سامانه رصد ثبت نشده که ضروری است اشتغال ایجاد شده خود را به ثبت رسانند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و حمایتی بایستی زمینه تحقق و تعهد استانی سهمیه اشتغال را فراهم کنند، گفت: ظرفیت‌های هریک از شهرستان‌ها در ۵ حوزه اقتصادی شامل صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری، خدمات و سایر بخش‌های اقتصادی شناسایی و مورد بررسی قرار گرفته که با توجه به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی و تخصیص تسهیلات اشتغالزا از محل اعتبارات تبصره ۱۸ و ۱۶ و منابع داخلی با همکاری بانک‌های عامل به افراد واجد شرایط در جهت ایجاد شغل پرداخت شود.

جهانی به اختصاص اعتبارات مشاغل خانگی در سالجاری اشاره کرد و افزود: امسال ۱۰۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت به استان تخصیص یافته که با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان بیش از ۲ هزار طرح در قالب شرکت‌های پشتیبان و مستقل با ۱۰۴ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان به بانک‌ها معرفی شده که تاکنون ۱۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به ۲۹۴ طرح مستقل و پشتیبان پرداخت و زمینه اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر را فراهم کرده است.

وی به تسریع و تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات به متقاضیان معرفی شده توسط بانک‌ها تاکید کرد و گفت: بقیه طرح‌های معرفی شده که تاکنون تسهیلات خود را دریافت نکرده‌اند باید با مراجعه به بانک‌های عامل استان نسبت به تکمیل مدارک و مستندات خود اقدام کنند.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا