اخبار

سهم ۱۲ درصدی تهران از صنایع کشور

بسپار/ایران پلیمر رئیس سازمان صنعت و معدن استان تهران گفت: در استان تهران بیش از ۹۰۰۰ واحد صنعتی با اشتغال ۴۴۰ هزار نفر فعال است که ۱۲ درصد سهم صنایع کشور و ۱۵ درصد اشتغال را به خود اختصاص داده است.

محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سه ماه نخست سال جاری در تهران ۹۳ فقره پروانه بهره برداری و ۷۳ فقره پروانه بهره برداری توسعه‌ای با مجموع اشتغال ۱۱ هزار و ۳۵۳ نفر صادر شده، گفت: در استان تهران بیش از ۹۰۰۰ واحد صنعتی با اشتغال ۴۴۰ هزار نفر فعال است که ۱۲ درصد از سهم صنایع کشور و ۱۵ درصد از اشتغال را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه امسال متوسط سرمایه گذاری هر واحد تولیدی صنعتی بیش از ۴۶ میلیارد تومان و به ازای هر پروانه ۶۳ نفر اشتغال بوده، گفت: سرمایه گذاری پروانه‌های توسعه ای صادره نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چهار برابری داشته است. همچنین بر اساس آمار سامانه هماهنگ، تعداد ۱۰ هزار و ۸۹۹ مجوز در حوزه پروانه بهره برداری، کارت شناسایی، گواهی صنعتی، پروانه آسانسور، نرم افزار، گواهی تولید بدون کارخانه و … ثبت شده است.

هدفگذاری افزایش ظرفیت ۴۶۰ واحد در تهران

سیجانی در ادامه با تاکید بر اینکه برنامه سازمان صمت در سال جاری استفاده از ظرفیت‌های تولید و احیاء واحدهای راکد است، اظهار کرد: بر اساس چشم انداز برنامه های اقتصادی در امر تولید و صنعت استان، هدفگذاری صورت گرفته جهت افزایش ظرفیت تولید واحدهایی که زیر ظرفیت اسمی فعال هستند در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۶۰ واحد  است که درسه ماهه اول برای ۵۰ واحد محقق شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمایل به احیاء واحدهای راکد و بهره برداری و اتمام طرح های نیمه تمام تولیدی بیشتر شده، گفت: مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی در جلسات هفتگی کارگروه تسهیل با حضور استاندار طرح می‌شود و تاکنون تعداد ۵۰ جلسه فرعی و اصلی کارگروه برگزار شده که مشکلات ۱۸۸۰واحد و طرح دراین جلسات مطرح و مصوبات آن جهت اجرا ابلاغ شده است.

به گفته این مقام مسئول همچنان اولویت استان تهران بر استقرار واحدهای دانش بنیان است و صدور پروانه های بهره برداری دانش بنیان نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر و صدور جواز های تاسیس دانش بنیان نیز سه برابر رشد داشته است.

 

ایسنا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا