اخبار

سهم ۲۰ درصدی تهران از صادرات/ ۵ بازار مهم کالاهای صادراتی

بسپار/ایران پلیمر پنج بازار نخست صادارتی کالاهای استان تهران به ترتیب عراق، ترکیه، پاکستان، آلمان و افغانستان بوده که در مجموع ۵۰ درصد از سهم بازارها از کل صادرات استان را به خود اختصاص داده‌اند.

 بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، در سه ماهه نخست امسال ۵۷۳۶ تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۴۹۸ میلیون دلار از استان تهران (بر اساس استان مبدا تولید) صادر شده که نشان می‌دهد سهم این استان از کل صادرات کشور ۲۰ درصد بوده است.

همچنین پنج بازار نخست صادارتی کالاهای استان تهران به ترتیب عراق، ترکیه، پاکستان، آلمان و افغانستان بوده که در مجموع ۵۰ درصد از سهم بازارها از کل صادرات استان را به خود اختصاص داده‌اند. در این مدت بیشترین کالاهای وارداتی به استان تهران از امارات، چین، ترکیه و آلمان وارد شده و میزان واردات به استان تهران نیز در بهار امسال با کاهش ۱۸ درصدی به دو میلیارد و ۲۶۲ میلیون دلار رسیده است.

در بهار امسال بیشترین صادرات از استان تهران در حوزه صنعت، معدن و صنایع معدنی و بیشترین واردات به این استان دستگاه‌ها و تجهیزات و مواد اولیه صنعت بوده است.

گفتنی است ۵۰ درصد از کارت بازرگانی کل کشور نیز در استان تهران فعال است. در سه ماهه نخست امسال هم ۲۷۴۰ فقره کارت بازرگانی صادر و تمدید شده که نسبت به سال قبل ۳۶ درصد رشد داشته است. تعداد پرونده‌های ثبت سفارش شده در بهار در تهران نیز ۷۵۲۹ فقره بوده است.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا