اخبار

سهم ۵۲ درصدی صنایع کوچک در اقتصاد کشور

بسپار/ایران پلیمر رئیس سازمان صمت استان تهران سهم صنایع کوچک در کشور را ۵۲ درصد و جذب سرمایه، بازدهی سریع و ایجاد سریع اشتغال را از ویژگی‌های صنایع کوچک عنوان کرد.

یداله صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه توسعه صنایع کوچک و زود بازده راه برون رفت از رکود اقتصادی است، گفت: بنگاه‌های کوچک و زودبازده درشرایط کنونی اقتصادی از جمله تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، آسیب زیادی دیده‌اند و تاب آوری آن‌ها درمقابل بحران‌ها کم شده، اما می‌توان از ظرفیت‌های مناسب این بنگاه‌ها استفاده بهتری کرد.

وی در ادامه جذب سرمایه، بازدهی سریع و ایجاد سریع اشتغال را از ویژگی‌های صنایع کوچک عنوان کرد و گفت: این بخش از صنایع در تامین زنجیره نیاز واحدهای صنعتی بزرگ نقش اساسی دارند، بنابراین راه‌اندازی و حمایت از صنایع کوچک باید از اولویت‌های دولت جدید باشد.

صادقی همچنین با اشاره به اینکه براساس آمارها ۵۲ درصد از صنایع کشور مربوط به صنایع کوچک است، تصریح کرد: صنایع کوچک در استان تهران نیز در قالب جوازهای صنعتی و صنفی تولیدی و خدماتی نقش مهمی در تولید ناخالص داخلی استان دارند.

وی درپایان ضمن گرامیداشت روز ملی صنایع کوچک آمادگی سازمان صمت استان را در پیگیری و رفع مشکلات واحدهای کوچک و متوسط درقالب کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۵ شهرک و ۳۲۴ ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۸۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۳ هزار و ۹۲۳ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۸ هزار و ۱۲ واحد صنعتی و ٣١٤٥ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۶۲ هزار و ۲۴۳ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

از سال ۱۳۹۳ به مناسبت پنجاهمین سالروز تأسیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و بنا به تصویب شورای فرهنگ عمومی، ۲۱ مرداد در تقویم رسمی کشور به‌عنوان “روز حمایت از صنایع کوچک” نامگذاری شده است.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا