اخباراخبار ویژه

سهم ۷۰ درصدی روسیه از صادرات آب‌های بسته‌بندی ایرانی

بسپار/ ایران پلیمر دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی از رشد دو برابری صادرات آب‌های بسته بندی در سال گذشته خبر داد و گفت که روسیه ۷۰ درصد صادرات ایران در این بخش را به خود اختصاص داده است.

پیمان فروهر در گفت‌وگو با ایسنا، میزان صادرات آب‌های بسته‌بندی در شکل‌های مختلف در سال گذشته را بیش از ۱۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: ۷۰ درصد این رقم سهم روسیه بوده است. این در حالی است که روسیه در پنج سال گذشته هیچ سهمی از آب بسته بندی صادراتی ایران نداشته است.

به گفته وی سایر اقلام صادرات ایران نیز به این کشور تغییر مسیر داده‌اند که به نظر می‌رسد متاثر از جنگ روسیه و اوکراین باشد. به طور کلی این جنگ روی جذب محصولات غذایی و آشامیدنی به روسیه که با چالش‌های بین‌المللی مواجه است، تاثیر داشته است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی با بیان اینکه صادرات آب‌های بسته بندی در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از دو برابر شده است، تصریح کرد: البته ۱۰ میلیون دلار هم رقم قابل توجهی نیست و نمی‌توان گفت صادرات در شرایط مطلوبی است.

به گفته وی ظرفیت صادرات آب بسته بندی خیلی بالاتر از این رقم است، اما صادرات با چالش‌های بزرگی از جمله قیمت تمام شده، حمل و نقل و غیره مواجه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا