اخبار

سه گروه پلیمری در صدر جذاب های بازار

بسپار می نویسد، معاملات محصولات پلیمری روز گذشته در بورس کالای ایران با استقبال خریداران از پلی اتیلن های سنگین فیلم و اکستروژن، پلی اتیلن های سبک خطی و فیلم و همچنین پلی استایرن های معمولی و مقاوم پیگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس کالای ایران، در همین حال پی وی سی ها و پلی اتیلن های ترفتالات نسبت به هفته های قبل با آرامش بیشتری مورد معامله قرار گرفتند.

به این ترتیب در گروه پلی اتیلن های سبک فیلم، گرید ۰۲۰ و ۰۰۷۵ پتروشیمی بندرامام جذاب ترین محصولات بوده و با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند. به طوری که عرضه یک هزارتنی گرید ۰۲۰ به میزان ۳۱۸۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۹۵۷ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۴۸ تومان رقم خورد.

همچنین عرضه یک هزارتنی گرید ۰۰۷۵ هم با ۳۵۹۰ تن تقاضا روبه رو شد، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۹۵۷ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۲۲۹ تومان بود.

پلی اتیلن سبک فیلم ۲۴۲۰D پتروشیمی امیرکبیر هم با حجم ۶۶ تن با قیمت پایه ۴ هزارو ۲۳۴ تومان مورد معامله قرار گرفت. همچنین پلی اتیلن سبک فیلم ۲۴۲۰H این مجتمع نیز وارد سیستم مچینگ شد.

عرضه پلی استایرن های معمولی و مقاوم هم به صورت نقدی و سلف از سوی پتروشیمی تبریز انجام شد، به این ترتیب پلی استایرن مقاوم ۷۲۴۰ به صورت نقدی با حجم عرضه ۴۰۰ تن به میزان ۱۴۲۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۴ هزار و ۲۴۴ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۹۷۰ تومان بود.

عرضه ۳۰۰ تنی سلف این کالا هم ۱۳۰۰ تن تقاضا داشت، میانگین نرخ خرید آن هم ۴ هزارو ۸۸۳ تومان بود. در همین حال عرضه نقدی گرید ۱۵۴۰ هم با حجم ۴۰۰ تن ۱۰۶۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزارو ۱۲۱ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۴ هزارو ۴۴۲ تومان رقم خورد. عرضه سلف گرید ۱۵۴۰ هم به میزان ۳۰۰ تن ۶۹۰ تن تقاضا داشت، میانگین نرخ خرید آن هم ۴ هزارو ۳۷۲ تومان رقم خورد.

در گروه پلی اتیلن های سنگین فیلم هم F۷۰۰۰ مهر با ۱۵۴ تن عرضه ۵۱۸۱ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزارو ۶۹۱ تومان و نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۶۰ تومان رقم خورد.

پلی پروپیلن های شیمیایی پلی پروپیلن جم هم با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند و مورد توجه قرار داشتند.

به این ترتیب حجم معاملات گروه پلیمری ۴۸ هزار و ۲۸۳ تن ثبت شد، عرضه محصولات پلیمری ۵۲ هزار و ۷۱ تن و تقاضا بالغ بر ۱۳۲ هزارو ۲۴۵ تن رقم خورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا