اخباراخبار ویژه

سوددهی ساسول آفریقای جنوبی 3 برابر شد

بسپار/ایران پلیمر  سود شرکت پتروشیمی ساسول آفریقای جنوبی در 6 ماه منتهی به 31 دسامبر 2021 در پی افزایش قیمت نفت خام و مواد شیمیایی سه برابر شد.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری رویترز از ژوهانسبورگ، شرکت تولیدکننده مواد شیمیایی و سوخت ساسول آفریقای جنوبی روز دوشنبه (دوم اسفندماه) در گزارش عملکرد خود اعلام کرد که سود اصلی این شرکت در 6 ماه منتهی به 31 دسامبر در پی افزایش قیمت نفت خام و مواد شیمیایی سه برابر شده است.

سود هر سهم ساسول که مواردی مانند تأثیر هزینه‌های غیرمعمول و اثر پوشش ریسک را کاهش می‌دهد، از 7.86 راند آفریقای جنوبی در 6 ماه 2020 به 22.52 راند در نیمه نخست سال 2021 میلادی رسید.

ساسول، بزرگ‌ترین تولیدکننده سوخت موتور از زغال‌سنگ، در مبارزه با بدهی‌های هنگفت در سال 2020 میلادی در پی آثار ناشی از کاهش شدید تقاضا برای سوخت و قیمت مواد شیمیایی با زیان سنگینی روبه‌رو شد.

در پی این وقایع سهام شرکت کاهش یافت و در آستانه ورشکستگی قرار گرفت، اما مجموعه‌ای از تلاش‌ها در کنار بهبود شرایط تقاضا برای سوخت، اوضاع شرکت را تغییر داد و سهم این شرکت به یکی از بهترین سهم‌ها در بورس ژوهانسبورگ بدل شد.

نیپنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا