اخبار

سوغات K2019/ دکتر میلاد مهرانپور، مدیرعامل گروه داناپلیمر: صنعت پلیمر به طور جدی به کارگیری IoT و AI را آغاز کرده است/ دوره بعدی K شاهد تحولی چشمگیر خواهیم بود

بسپار/ ایران پلیمر دکتر میلاد مهرانپور مدیر هلدینگ داناپلیمر و عضو هیات علمی دانشگاه، بخشی از تجربه خود را از بازدید نمایشگاه K2019  با خوانندگان این گروه رسانه ای مطرح کرد. او از نوآوری های نمایشگاه اینگونه گفت: در بازدیدی که از K2019 داشتیم دو نکته جالب توجه بود که البته همه دوستان به آن اشاره کرده بودند. اینکه نمایشگاه امسال خیلی بر اساس تمرکز بر اقتصاد چرخشی چیده شده بود و بازیافت در آن نقش پررنگی داشت. نکته دیگری که به نظر من قابل توجه بود، افزایش سرعت تولید بود که نسبت به سالهای گذشته کاملا مشهود بود.

فارغ از این دو نکته که دوستان هم به آنها دقت کرده بودند، بحث IOT  و  AI بود که به نظر من صنعت پلاستیک شروع به توجه به آنها و استفاده از آنها کرده بود، هر چند جو بزرگی نداشت ولی قطعا در دوره آینده یعنی سه سال دیگر دستاوردهای زیادی از این دو فناوری در صنعت پلاستیک خواهیم دید. IOT یا اینترنت اشیا را خیلی از سازندگان ماشین آلات تلاش کرده بودند که به کار بگیرند. در بحث AI یا هوش مصنوعی هم موارد متعددی در نمایشگاه دیده می شد. مثلا اگر اشتباه نکنم شرکت ENGEL دستگاهی به نمایش گذاشته بود که با تغییر ورودی مواد اولیه خود را تنظیم می کرد و محصول مناسب را تولید می کرد.

یا مورد دیگر رئومتری بود که سر دستگاه های تولید یا بازیافت نصب می شد و اطلاعات خوبی را از جمله خواص رئومتری مواد را سر دای جمع می کرد، ذخیره و پردازش می کرد و می دانستید که دقیقا چه موادی با چه کیفیتی تولید شده است.

 

شاید به نظر می رسید در نمایشگاه امسال تحول چشمگیری را جز در حوزه اقتصاد چرخشی شاهد نبودیم ولی معتقدم روند امروز تا دوره آینده K  حتما ورود اینترنت اشیا و هوش مصنوعی به صنعت پلاستیک خواهد بود و شرکت ها به طور جدی در حال کار روی اینها هستند.  

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا