اخبار

سیامک جعفریان، رییس بخش بازرگانی مواد Rohm: امکان طراحی‌های نو در سیستم روشنایی خودروهای برقی با ترکیبات  PLEXIGLAS

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر به عنوان تولید کننده ترکیبات قالب‌گیری پلکسی‌گلس، روهم شریکی باتجربه برای صنعت خودروسازی به خصوص در مباحث روشنایی خودروست. این امر در ارتباط باfuturistic ID  نیز صادق است. خودرو ID.ROOMZZ متعلق به شرکت فولکس‌واگن تصور جابه‌جایی جدید را به واقعیت تبدیل کرده است. خودروهای شاسی‌بلند جادار سایز متوسط آخرین مورد از خودروهای الکترونیکی خانواده‌ی ID ساخت این خودروساز آلمانی‌ست که می توان آن را به صورت دستی یا اتوماتیک راند.

“طراحی نوری در خودروهای الکتریکی و اتوماتیک از اهمیت بیشتری برخوردار است. سیگنال‌های نوری دارند مبدل به حاملان اطلاعات می‌شوند. به علاوه نور در فضای داخلی وسیله‌ی نقلیه تجربه‌ي نوینی از رانندگی را در عصر نوینی از حمل‌ونقل به ارمغان می‌آورد.” این نظرات سیامک جعفریان رییس بخش بازرگانی مواد روهم است.

چراغ‌های جلو و عقب هردو در عرض وسیله‌ی نقلیه به صورت خطوط افقی گسترده شدند. پنل نوری لمسی جهت باز و بسته کردن درها به عنوان رابط بصری بین جلو و عقب ماشین عمل می کند که از پوشش PLEXIGLAS satinice برای خودروی مدل ساخته شده است.

جعفریان توضیح می‌دهد: مدل‌های نوری پیچیده مانند این مدل به PLEXIGLAS اجازه می‌دهد تا پتانسیل خود را به منصه‌ی ظهور برساند، چرا که قابل استفاده در کاربردهای نوری مختلف درون و اطراف خودرو است. همچنین ضامن انتشار یکنواخت نور بوده و انعطاف بالایی در طراحی نشان می‌دهد.

در ID.ROOMZZ نشان پلی‌متیل‌متااکریلات روهم در دو خط LED افقی قابل تشخیص است. پوشش چراغ‌های مخصوص روز و نشان نورانیVW در جلو و عقب از PLEXIGLAS با پوشش نوری ساخته شده که ظاهری روشن‌تر به آنها می‌بخشد. برای اولین بار Volkswagen از خودرویی با چراغ‌های عقب مخصوص که می تواند از طریق گوشی هوشمند شخصی‌سازی شود، پرده‌برداری کرده‌است.

این شرکت معتقد است پوشش‌های PLEXIGLAS برای سازه‌های بزرگ با روشنایی یکپارچه ایده‌آل هستند، زیرا در حالت اولیه کاملا بی‌رنگ بوده درنتیجه می‌توانند رنگ سیگنال‌های استانداردشده را بگیرند.

ROOMZZ  در سال ۲۰۲۱ در چین معرفی و سپس در سرتاسر جهان تولید می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا