اخبار

سید حسن تهرانی، مدیر عامل رنگ آروین: مصرف سرانه رنگ در ایران پایین است

بسپار می نویسد، تولیدات شرکت آروین انواع رنگ های روغنی ساختمانی است. به آن صورت نوآوری ای در رنگ های ساختمانی نداشته ایم در واقع  رنگ ایران یکی از بهترین رنگ های ساختمانی در دنیا است.

چیزی که اخیرا به آن توجه شده است وجود مقدار زیاد سرب در رنگ است که با حذف آن رنگ ها خشک نمی شوند. یک ماده ای به نام زیرکونیوم به جای سرب معرفی شده ولی به تولید انبوه در داخل نرسیده است. استاندارد سرب اروپا ppm 90  است، ولی برای استاندارد در ایران، ما خواستار محدودیت تا  ppm  600 شدیم تا زیرکونیوم به تولید انبوه برسد.

ما هنوز به سمت تولید رنگ‌های خاص مثل رنگ‌های آنتی باکتریال و غیره نرفتیم. باید نگرش قدیمی در بحث صادرات برداشته شود که رنگ های تولیدی ایران از نظر کیفیت مناسب نیستند و بازاریابی و تبلیغات گسترده انجام شود و فرهنگ سازی درست حتی در داخل کشور انجام شود. مصرف سرانه رنگ در ایران پایین است. شاید یک دلیلش این است که رنگ کردن در اولویت کاری خانواده ها نیست و دیگر اینکه رنگ های روغنی دوام زیادتری نسبت به رنگ های آب پایه دارند درنتیجه، نیاز کمتری برای تجدید رنگ وجود خواهد داشت. 


(ادامه دارد …)

 

متن کامل این مقاله را در شماره 178 ام ماهنامه بسپار که در تیرماه منتشر شده است بخوانید.
در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا