اخبار

سید مصطفی فاطمی یک بار دیگر از کرونا می گوید …

با هزاران احترام و سلام خاص به دانشمندان متخصصین دنیا و با خسته نباشد به کادر درمان مخصوصا پرستاران و سایر دست درکاران که با نیت خالص به مریض های کرونایی و سایر امراض با سختگی ناپزیری و جانفشانی خود رسیدگی می کنند و تاحال  صدها نفر می شود گفت به شهادت رسیده اند. موج جدیدی اخیرا با عنوان دلتا هم این دفعه معلوم نیست از کدام کشور سر برآورده.

در مقاله قبلی نوشته بودم که این تلفات اول کار است و ما در آینده زیاد خواهیم داشت. امروز علیرغم اینکه روزانه  640 نفر را از دست می دهیم باز می گوییم اول کار است. به قول رییس دانشگاه علوم پزشکی یکی از شهرها که می گوید این کار دارد به فاجعه تبدیل می شود و از آن تعبیر و تفسیر به سونامی کرونا می شود. روی سخنم  با کسانیست که از روز اول این مساله را بی اهمیت و زود گذر تلقی کرده و گفتند به زودی رفع خواهد شد. آقای وزیر بهداشت بودجه ای را که به کرونا تخصیص داده شده بود می بخشد به سایر وزارت خانه ها! آقای وزیر از جیب دیگران و حاتم طایی شدن چرا؟!

سایر وزارت خانه های دولت و همه ارکان مملکت حتی رهبر انقلاب از مساله ای به نام امر به معروف که معنی مخصوص این فرمایش از کوچکان به بزرگان امر شده است. دنیا از هر لحاظ به ستوه آمده و همه چیز آشفته است.

در بهشت زهرا 24 ساعته کار می کنند و کاسبی ها اکثر از بین رفته. من 84 ساله با چندین مریضی، دیگر ندارم و با این سن و سال دست بگدایی از دوستان و فامیل کمک خواستم. مانده ام معطل اینکه دنیا چرا با این مساله گرفتار شده؟ جواب این است در اثر بی اخلاقی، دزدی و دروغگویی، جنگ و ستم. امروز هم چشممان روشن مساله مظلوم و برادر افغانستان و طالبان خدا رحم کند به شیعیان هزاره.

برای یک بار هم که شده از ملت بزرگ ایران غذرخواهی کنید حالا که این مساله در پیش روی ماست ولو با اراده خداوند است و اشاره به قران کریم سوره حدید آیه 22 با این مضمون آمده است هیچ گزند و آسیبی در زمین چون سیل و زلزله و طوفان قحطی و تمامی امراض روی نمی دهد مگر پیش از اینکه بیاوریم در کتابی چون لوح محفوظ ثبت است، یعنی از دستبرد هر تحریف گری مصون است. بی تردید این تقدیر و حوادث و فرمان قطعی به پدید آمدن و از بین بردنش بر خدا آسان است. فراموش نکنیم مصلحت و حکمت و تقدیر الهی را باید قبول کرد. هم درد و هم دوا از اوست و در عین حال به زندگی امیدوار بود و احتیاط لازم را در نظر گرفت. مراقبت از خود و خانواده و تذکر به فامیل و آشنا و از نظر روحی و روانی به جای ترسیدن از لشکر خدا به کرونا سلام دهیم.

 

سید مصطفی فاطمی

او از پیشکسوتان صنایع شیمیایی و رنگ و رزین با ۸۳ سال سن و عضو اسبق شرکت تعاونی تولیدکنندگان رنگ و محصولات وابسته و البته قرآن پژوه است. با آرزوی سلامتی برای ایشان.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا