اخبار

سیلیکا ژل های جدید برای بهبود پلاستیکی در اتصالات نوری

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت WACKER اولین سیلیکون ژل های خود مخصوص چسبندگی در کاربردهای نوری  را در نمایشگاه C-Touch & DISPLAY Shenzen 2018 که از ۲۲ تا ۲۴ نوامبر برگزار میشد، معرفی کرد. این محصول اتصال مستحکمی داشته و به مواد پلاستیکی چسبندگی بسیار خوبی دارد.

این محصول در ساختارهای ژلی نرم (Soft gels) گزینه ای ایده آل برای رهایش از تنش موثر محسوب شده و می تواند در کاربردهای نوری به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد. این محصول برای استفاده در محیط های چالشی نیز مناسب است. از جمله کاربردهای چالشی می توان به چسبندگی حساس پلاستیک به شیشه اشاره کرد.

اگرچه، در حال حاضر چسبندگی پلاستیک ها به سطوح مختلف بسیار مورد نیاز است. در همین راستا شرکت WACKER اخیرا محصولی با نام LUMISIL 245-GEL UV را معرفی کرده که مشخصا برای چسبندگی پلاستیک ها مناسب است. این محصول یک چسب سیلیکونی دو جزئی بوده که با UV، مخصوص چسبندگی در کاربردهای نوری، پخت شده و دارای مدول کم و استحکام زیاد است. ساختار این چسب به صورت ژلی نرم بوده و برای رهایش تنش، موثر و بهره ور شناخته می شود. به همین دلیل این چسب می تواند برای چسبندگی ها در کاربردهای نوری مورد استفاده قرار گیرد.

در نمایشگاه C-Touch 2018 سری دیگری از سیلیکون های OCRs پخت شونده با UV با نام LUMICIL 102FC توسط WACKER معرفی شده که یک سیلیکون پخت شونده ی گرمایی است و سرعت پخت نسبتا زیادی دارد. این محصولات دارای شفافیت زیاد، جمع شدگی کم، مدول کم و ثابت دی الکتریک کم هستند. تمامی این ویژگی ها استفاده از این محصول را در نمایشگرهای بزرگ مصرفی در وسایل نقلیه برای جهت یابی و کاربردهای مسیریابی ممکن می شود.

سازوکار پخت با در معرض انرژی نور فرابنفش قرار گرفتن، بدون استفاده از هرگونه شروع کننده ی نوری و ایجاد محصولات جانبی، انجام می شود. استفاده از این محصول اثرات جانبی پخت را نیز از بین می برد.

این مساله نه تنها چسبندگی مطمئنی را برای نمایشگرها پدید آورده بلکه فرایند چسبندگی را آسان کرده و بهره وری تولید را به مقدار قابل توجهی افزایش می دهد.

سری تولیدات LUMISIL UV گونه های مختلفی را داراست. گرانروی این گونه ها از mPa ۲۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ متغیر بوده که متناسب با فرآیندهای تولیدی در صنایع مختلف است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا