اخبار

شاهدایی از افزایش ظرفیت تولید پلی استایرن خبر داد/افتتاح رسمی همزمان با دهه فجر

بسپار می نویسد، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشورمان تا پایان سال با بهره برداری رسمی از 6 طرح پتروشیمی افزایش خواهد یافت.


مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت ومدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به بهره برداری از چند طرح جدید پتروشیمی تا پایان امسال اظهار کرد: ما در حال حاضر برای ایام دهه فجر چهار طرح آماده افتتاح رسمی داریم که به مرحله تولید رسیده اند. طرح های یادشده شامل پروژه مونو اتیلن گلایکول (MEG) پتروشیمی مروارید، پتروشیمی انتخاب با تولید 250 هزار تن پلی استایرن، پتروشیمی تخت جمشید با تولید 50 هزار تن پلی استایرن از نوع EPS و همچنین فاز دوم پتروشیمی کاویان شامل یک واحد الفین با ظرفیت یک میلیون تن اتیلن هستند.
وی افزود: از پتروشیمی های دیگری که در صورت فراهم شدن شرایط می توانند تا پایان سال افتتاح شوند می توان به فاز سوم اوره و آمونیاک مجتمع پتروشیمی پردیس و همچنین طرح پلی اتیلن کردستان اشاره کرد که امید است شاهد بهره برداری رسمی از این طرح ها نیز تا پایان امسال باشیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره تفاهم نامه ها منعقد شده با شرکت های مطرح جهان برای همکاری و حضور در صنعت پتروشیمی ایران گفت: این تفاهم نامه ها با هدف اجرای پروژه های جدید تنظیم شده اند. البته شرح و روش کاری طرح ها هنوز به طور کامل مشخص نیست و نیازمند تکمیل بررسی و ارزیابی های فنی و اقتصادی است.
مذاکره با شرکت اروپایی بدون عقد قرارداد
وی تصریح کرد: با تکمیل این روند درمورد اقتصادی بودن پروژه تصمیم گیری می شود و در صورت تایید نهایی این تفاهم نامه ها منجر به عقد قرارداد خواهند شد.
شاهدایی ادامه داد: همکاری ما با شرکت های یادشده در مقطع فعلی در همین سطح است و با دو یا سه شرکت اروپایی نیز که تمایل ندارند نامشان ذکر شود؛ مشغول مذاکره هستیم. باید به این نکته اشاره کرد که کار مذاکره با یکی از این شرکت های اروپایی بدون عقد تفاهم نامه در جریان است و در هر صورت ما تمام تلاش خود را برای جذب سرمایه گذاری های خارجی و استفاده از دانش روز جهان به کار خواهیم گرفت.

برنامه های آتی NPC در حوزه مسئولیت ها و تعهدات اجتماعی


معاون وزیر نفت درباره مسئولیت ها و تعهدات اجتماعی صنعت پتروشیمی، ابراز کرد: بیشتر شرکت های پتروشیمی در حال حاضر خصوصی هستند. اما این شرکت ها همچنان متعهد به ادای مسئولیت های اجتماعی خود هستند وشورای سیاست گذاری در شوراهای راهبردی مناطق عسلویه و ماهشهر بودجه هایی را تصویب و طرح ها را با هماهنگی فرمانداری ها، سازمان های منطقه ویژه و استانداری، تجمیع، بررسی و اولویت بندی می کنند و برای سال برنامه های بلند مدت و کوتاه مدتی را در نظر می گیرند و مطابق آن بودجه های اختصاص داده شده را هزینه می کنند.
وی افزود: خود شرکت ها پتروشیمی در مناطق مختلف کشور نیز گام هایی در راستای توسعه منطقه در قالب مدرسه سازی، ساخت درمانگاه، نوسازی مدارس، احداث مسجد و کتابخانه برداشته اند و حتی درحوزه محیط زیست نیز هزینه آموزش های محیط زیستی در مدارس و پروژه هایی در این زمینه را می پذیرند
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان پیشتاز در ادای مسئولیت های اجتماعی نخستین اقدامات را در این حوزه ها انجام داده است و شرکت های پتروشیمی خصوصی شده نیز این فعالیت ها را دنبال می کنند. از طرفی ما در شرکت ملی صنایع پتروشیمی سالانه همایش مسئولیت های اجتماعی را داریم که از امسال در سطح وزرات نفت نیز برگزار می شود و طی آن نشان مسئولیت های اجتماعی نیز اهدا خواهد شد.

 منبع:نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا