اخبار

شتابدهنده‌های دانش‌بنیان صاحب انجمن صنفی می‌شوند

بسپار/ایران پلیمر با استقبال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، انجمن صنفی شتابدهنده‌های دانش بنیان تشکیل می‌شود.

حمیدرضا خجسته، مدیر عامل یکی از شتابدهنده‌های مستقر در مشهد در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری گردهمایی شتابدهنده‌های تخصصی نوآور از سوی معاونت علمی، افزود: در طی دو روز برگزاری این گردهمایی، تعدادی از شتابدهنده‌های منتخب در این رویداد حضور داشتند.

وی افزود: در این گردهمایی پیشنهاد ایجاد انجمن صنفی شتابدهنده‌ها مطرح شد که با استقبال مدیران شتابدهنده‌ها و معاونت علمی مواجه شد.

خجسته ادامه داد: اهمیت این انجمن برای شتابدهنده‌ها این است که این نهاد به عنوان یک صنف، آنها را در کنار هم قرار می‌دهد که این امر برکاتی را به همراه دارد از جمله آن ایجاد صدای واحدی برای کلیه شتابدهنده‌ها چه آنهایی که عضو این انجمن هستند و چه عضویت ندارند.

مدیر عامل این شتابدهنده‌ خاطر نشان کرد: همچنین این انجمن به عنوان یک صدای واحد می تواند در جذب منابع و حمایت‌ها و رساندن حرف‌های شتابدهنده‌ها به مسؤولان و سیاست‌گذاران مؤثر باشد.

وی تاکید کرد: شتابدهنده‌ها با ایجاد این انجمن می‌توانند در کنار سایر انجمن‌ها مطالبه گری خود را به صورت واحد و قانونی داشته باشند.

وی با بیان اینکه این انجمن با عضویت شتابدهنده‌های دانش بنیان در حوزه های تخصصی مختلف تشکیل خواهد شد، گفت: کلیه شتابدهنده‌های دانش بنیان در هر حوزه تخصصی از سراسر کشور می توانند به عضویت این انجمن درآیند.

خجسته در خصوص ایجاد این انجمن در سال‌های گذشته توضیح داد: تشکیل این انجمن اولین تجربه در این زمینه بوده است که در خراسان ذیل وزارت کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده بود و این انجمن اختصاصا برای استان خراسان بوده است.

وی افزود: ولی این انجمن قرار است در سطح کشور عضوگیری و فعالیت کند و محل استقرار آن نیز با رأی هیات مؤسس خواهد بود.

مدیر عامل این شتابدهنده‌ افزود: وظایف این انجمن صنفی است و مطالبات شتابدهنده‌ها را به مسؤولان و تصمیم گیران ارسال‌ می‌کنند.

به گفته وی تاسیس این انجمن در اولین روز از گردهمایی شتابدهنده ها پیشنهاد شده است و به زودی مسیر قانونی خود را طی می‌کند.

خجسته در خصوص دریافت مجوز این انجمن تخصصی توضیح داد: از نهادهای مختلفی می‌توان مجوزها را دریافت کرد. اگر بخواهیم به صورت صنفی باشد، از طریق وزارت کار و رفاه اجتماعی مجوز اخذ می‌شود و اگر به صورت سمن و یا NGO باشد، مجوز از اتاق بازرگانی و یا وزارت کشور اخذ خواهد شد.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا