اخبار

شخصیت اسباب بازی کیمدی هم به ایران پلاست آمد/ کیانوش شریفی مدیرعامل کیان بسپار: صادرات به عراق و آذربایجان در نمایشگاه

بسپار/ ایران پلیمر کیان بسپار را خیلی ها با نام کیمدی می شناسند. بسته های شانسی با شخصیتهای مختلف کارتونی و البته ایرانی که چند سال قبل با توزیعی حساب شده در سطح کشور، توانست محبوب هزاران کودک شود. کیانوش شریفی مدیرعامل کیان بسپار در خصوص حضور در ایران پلاست امسال می گوید: حضور ما در نمایشگاه ایران پلاست بیشتر در راستای حمایت از یک حرکت جمعی و حضور در پاویون انجمن صنایع همگن پلاستیک استان البرز است. بازار هدف ما کمتر در ایران پلاست قابل پیگیری است.با این حال توانستیم با مذاکره هیات های تجاری بازدیدکننده از نمایشگاه به کشورهای عراق و آذربایجان صادراتی را قطعی کنیم. 

محصولات ما جز اسباب بازی های با برند کیمدی شامل انواع شمع های تزیینی و تولد است. بحث آدامس های کیمدی را با شخصیت های فوتبالی وارد بازار کرده ایم. از اول هم برنامه ما این بود که با کیمدی برندسازی کنیم  بعد محصولات غذایی را برون سپاری کنیم. ولی آن توسعه ای که در کیمدی انتظار داشتیم به دلیل مشکلاتی که در توزیع مویرگی با آن روبرو شدیم، اتفاق نیفتاد و کار به وقفه خورد.

فرآیندهای پلاستیک ما عمدتا تزریق است و مواد اولیه مصرفی مان ABS و PS. واحد قالب سازی هم داریم. همانطور که می دانید ما از بخش قالب سازی و قطعات خودرو به صنعت اسباب بازی آمدیم.

اعتقاد خودم این است که بیش از محصول باید به تولید محتوا بپردازیم. یعنی تبدیل کیمدی به کاراکتر محبوب و مورد علاقه کودک. ولی متاسفانه نه دولت و نه صداو سیما حمایتی نکردند. صدا و سیما هزینه سنگینی برای پخش انیمیشن های تولیدی ما می گرفتند در حالیکه انیمیشن های خارجی را پول می دهند و می خرند! فرهنگ هم با آنها وارد می شود!

الان البته اوضاع تغییر کرده و سوشال مدیا باعث شده که تلویزیون از آن هزمونی خود فرو بریزد. الان با استفاده از اینستاگرام و دیگر اپلیکیشن های فضای رایگان و موثری برای تبلیغات می توان در اختیار گرفت.

مهندس شریفی در خصوص تولیدات جدید مجموعه می گوید: در حال ساخت تن پوش های کیمدی هستیم. با پارچه تولید کردیم که خوب نبود. الان با کامپوزیت داریم آنها را تولید می کنیم. با یک گروه خوب رباتیک در دانشگاه امیرکبیر برای طراحی و حرکت صورت، چشم و دهان این تن پوش ها مذاکره کرده و کار می کنیم. بعدها بر این اساس تئاتر و فیلم و سایر محصولات را اضافه خواهیم کرد.

خود عروسک های کیمدی به تنهایی سودآور نیستند. ما فقط  500 دست قالب برای تولید این عروسک ها داریم. یعنی ارزش قالب ها بیش از کارخانه است. سودآوری ما در تولید محتوا خواهد بود.

شریفی درخصوص صادرات می افزاید: همانطور که مطلع هستید در تولید اسباب بازی ها هم باید از مواد و مستربچ های فودگرید استفاده شود و در اروپا در این مورد سختگیری های زیادی هست. ما صادرات شمع داشته ایم ولی روی اسباب بازی می دانم که مستندات خوبی از سوی تولیدکنندگان داخلی، قابل ارایه نخواهد بود.

او در مورد آینده صنعت پلاستیک خیلی خوشبین است: ببینید ما باید به سمت کاهش خام فروشی نفت حرکت کنیم. طرح های پتروشیمی تا حدودی این را محقق کرده اند، در ادامه زنجیره باید تبدیل محصولات پتروشیمی به محصولات پلیمری نهایی در دستور کار قرار بگیرد. بسته بندی بازار بسیار رو به رشدی است. محصولات خودرو همینطور. در صنعت کشاورزی خصوصا در کشورما که با کم آبی دست به گریبان است، روش های نوین آبیاری و سیستم های گلخانه ای همه وابستگی زیادی به مصنوعات پلیمری دارند. بنابراین این صنعت رو به رشد خواهد بود.

وظیفه من انجمن و شمای رسانه ست که ذهن مردم را به سمت و سوی صنعت پلیمر فناور ببریم. فقط پلاستیک ها به صورت مواد آلاینده محیط زیست دیده نشوند. بسیاری از پروتز های پزشکی، رگ  های مصنوعی و … پلیمر هستند.

 

ستاد خبری ایران پلاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا