اخبار

شرایط ترخیص ماشین‌آلات صنعتی خطوط تولید بدون دریافت عوارض ارزش افزوده

بسپار/ایران پلیمر معاون امور صنایع سازمان صمت تهران گفت که ورود ماشین آلات و تجهیزات خط تولید بدون دریافت عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده بلامانع است.

محمد رسول محمدیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ورود ماشین آلات و تجهیزات خط تولید بدون دریافت عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده بلامانع است، گفت: بر اساس ابلاغیه معاون صنایع، ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت، اجرای بند”الف” ماده (۳۹) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور همچنان برقرار است.

به گفته وی بر اساس این ماده اجازه ترخیص از گمرک ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید از سوی واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مجاز، با تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت و رعایت مقررات قانونی، بدون دریافت مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷ و با اخذ تضمین لازم، صادر می‌شود.

معاون امور صنایع سازمان صمت در ادامه تاکید کرد که متقاضیان استفاده از این تسهیلات بر اساس بند ۲ دستورالعمل اجرایی ماده فوق، برای ارائه اطلاعات از طریق سامانه بهین یاب، راه اندازی شده است.

این مقام مسئول در پایان گفت که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از مجموع ۶۴ دستگاه اجرایی به عنوان دستگاه برگزیده در گروه تولیدی و خدماتی بیست و چهارمین جشنواره شهید رجایی انتخاب شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا